Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 2
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tengilimlioğlu, D., "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler", Gazi Kitabevi - Canöz, K.., 2010, "Sağlık Kuruluşlarında Halkla ilişkiler Uygulamaları", Palet Yayınları

Dersin İçeriği

Sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler hakkında genel bilgiler, önemi, halkla ilişkiler açısından sağlık kurumlarının diğer kurumlardan farklılıkları, sağlık sektöründe halkla ilişkiler ihtiyacını çıkartan nedenler, iletişim, sağlık kurumlarında halkla ilişkiler programının geliştirilmesi, kurum içi iletişim, kurum içi halkla ilişkiler, sağlık kurumlarında medya ile ilişkiler konuları ele alınacaktır.

Dersin Amacı

Öğrencilere, sağlık hizmetlerinde iletişim süreci ve işleyişi, iletişim türleri, iletişim şekilleri, sağlık iletişimi, sağlık işletmelerinde halkla ilişkilerin yeri, önemi, halkla ilişkiler örgütlenmesi, sağlık işletmelerinde tanıma ve tanıtma faaliyetleri ve halkla ilişkiler uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halkla İlişkiler ve İletişim Kavramı
2 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Süreci ve İşleyişi
3 Sağlık İşletmelerinde İletişim Şekilleri
4 Sağlık İşletmelerinde İletişimin Önemi, Hekim-Hasta, Hekim-Hemşire, Hasta-Diğer Hastane Personeli İletişimi
5 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Engelleri
6 Sağlık Hizmetlerinde Kurumsal İletişim
7 Sağlık Hizmetlerinde Kitle İletişimi
8 VİZE SINAVI
9 Halkla İlişkilerde Amaçlar, İlkeler ve Örgütlenme
10 Sağlık Sektöründe Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
11 Sağlık Sektöründe Halkla İlişkiler Faaliyetleri
12 Sağlık Sektöründe Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Araçlar
13 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler
14 Güncel Konular: Sosyal Medya, Sağlık Okuryazarlığı, Çatışma ve Şiddet
15 Sağlık Sektöründe Hakla İlişkiler Uygulamaları
16 FİNAL SINAVI

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 60 1
5 Derse Katılım 1 40 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 3 42
29 Bireysel Çalışma 14 3 42
34 Okuma 14 4 56
49 Performans 14 3 42

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1563884 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimi kavramsal olarak güncel gelişmeler ışığında kavrayabilmek.
2 1563885 Sağlık sektöründe işletmelerin toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilmek.
3 1563886 Sağlık sektöründe örgütlerin halkla ilişkiler ve iletişim politikalarını oluşturabilmek ve gerektiğinde sorgulayabilmek.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 79104 Sağlık kurumları ve icerisinde yer aldıkları sağlık sistemlerinin yonetimi hakkında guncel ve ileri duzeyde bilgi sahibidir.
2 79105 Sağlık Yonetimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası duzeyde literaturu inceleyerek değerlendirir.
3 79106 Sağlık Yonetimi alanında veri analiz yontemleri ve metodoloji konusunda bilgi sahibidir. Edinilen bilgileri ozgun duşunce ve/veya arastırmalar ile uzmanlık duzeyinde gelistirir, derinlestirir, alana katkıda bulunacak sonuclara ulasır ve cıkarımlarda bulunur.
4 79107 Ulusal ve uluslararası duzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektorunu ekonomik ve mali boyutlarıyla ileri duzeyde analiz edebilir.
5 79108 Yaratıcı ve eleştirel duşunme, sorun cozme ve karar verme gibi ust duzey zihinsel surecleri kullanarak alanı ile ilgili yeni duşunce ve yontemler geliştirebilir.
6 79109 Sağlık Yonetimi alanında guncel teknik ve mesleki bilgileri, yontem, uygulama ve teknolojileri yakından takip eder, bilimsel, sistematik ve eleştirel bakış acısıyla değerlendirerek kullanabilir.
7 79110 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların cozumunde stratejik karar verme sureclerini kullanarak bağlantılı kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir.
8 79111 Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, calıştay, seminer, makale tartışma saati, problem cozme oturumları gibi organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip uyesi olarak cozume katkıda bulunur.
9 79112 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, sektorel ve bilimsel konulardaki sorunlara cozumler uretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr