Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Kirk, S., Gallagher, J. J., Coleman, M. R., ve Anastasiow, N. J. (2011). Educating exceptional children. Cengage Learning.
Dersin İçeriği
Zekâ Geriliği Olan Çocuklar Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Çocuklar Gelişimi Tehlike Altında Olan Çocuklar Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocuklar Duygusal ve Davranış Bozuklukları Olan Çocuklar İletişim Yetersizliği Olan Çocuklar Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar Ortopedik Yetesizlikten Etkilenmiş Olan ve Sağlık Yetersizliği Olan Çocuklar Otizm ve Otistik Bozukluğu Olan Çocuklar Ağır ve Çok Engelli Öğrencilerin Kaynaştırılması İçin Stratejiler
Dersin Amacı
Bu ders dâhilinde özel gereksinim türleri ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve eğitim ortamları ve süreçleri hakkında bilgi paylaşılacaktır. Amaçlar: Bu dersle özel gereksinim türlerini tanımlar. Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özelliklerini tanımlar. Özel gereksinimli çocukların eğitim ortamlarını tanımlar. Özel gereksinimli çocukların eğitim ihtiyaçlarını tanımlar.