Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aydoğan, Y., Özyürek, A. & Gültekin, G. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Vize<br />2. Berk, L. E. (2013). Çocuk Gelişimi. (A. Dönmez, Çev.). Ankara: İmge.<br />3. Trawick-Swith, J. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim: Çok Kültürlü BirBakış Açısı. Ankara: Nobel.<br />4. Bodrova, E., & Leong, D. J. (2010). Zihin Araçları: Erken Çocukluk Eğitiminde Vygotsky Yaklaşımı. (G. Haktanır, Dü., T. 5. Güler, F. Şahin, A. Yılmaz, & E.Kalkan, Çev.) Ankara: Anı<br />6. Nicolopoulou, A. (2004). Oyun, bilişsel gelişim ve toplumsal dünya: Piaget, Vygotsky ve sonrası (M. T. Bağlı, Çev.). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37 (2), 137-169.<br />7. Akdağ, F. (2015, Mayıs). Çocukta Beyin Gelişimi ve Erken Müdahale. Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi “Erken Müdahale”, Ankara. http://www.sbfdergi.hacettepe.edu.tr/article/view/5000125267/5000115103 sayfasından erişilmiştir.
Dersin İçeriği
Gelişimle ilgili temel kavramlar, Fiziksel gelişim alanı, Psiko-Motor gelişim alanı, Bilişsel gelişim alanı, Dil gelişimi alanı
Dersin Amacı
Gelişimle ilgili temel kavramları, gelişim dönemlerini ve fiziksel, motor, bilişsel ve dil gelişim alanlarını kavrayabilmek, çocukların bu gelişim alanlarındaki gelişimlerini izleyip değerlendirebilmektir.