Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alberto, P. A., & Troutman, A. C. (2015). Uygulamalı davranış analizi.<br /><br />Tekin-İftar, E. (2014). Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Vize Yayıncılık.<br /><br />Güleç-Aslan, Y., & Subaşi-Yurtçu, A. B. (2017). OTİSTİK ÇOCUKLAR İÇİN DAVRANIŞSAL EĞİTİM PROGRAMI (OÇİDEP) EĞİTMENLERİNİN OÇİDEP’E İLİŞKİN ALGILARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(62), 971-984.
Dersin İçeriği
Davranışa yönelik yaklaşımları açıklayabilecektir. Hedef davranışı tanımlayabilecektir. Hedef davranışın ölçümünü yapabilecektir. Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir. Davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene destek olabilecektir. Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliği sağlamaya yardımcı olabilecektir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin davranışa yönelik yaklaşımları öğrenmesi, hedef davranışı bilmesi, davranış yönetme tekniklerini tanıması, davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene yardımcı olabilmesi, değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene destek olmayı öğrenmesi amaçlanmaktadır.