1 |
Kuramsal: Renklerin tanımı, ana renkler (kırmızı, sarı, mavi), ara renkler, tamamlayıcı renkler.
|
Uygulama: Renk çemberi çizimi ve boyanması. |
|
|
2 |
Kuramsal: Renklerin tanımı, ana renkler (kırmızı, sarı, mavi), ara renkler, tamamlayıcı renkler.
|
Uygulama: Renk çemberi çizimi ve boyanması. |
|
|
3 |
Renklerin Açık ve Koyu Değerleri (Ton–Açıklık) |
Kuramsal: Açık–koyu (valör) kavramı, monokrom renk çalışmaları.
Uygulama: Bir rengin beyaz ve siyah eklenerek farklı tonlarda açılması ve koyulaştırılması. |
|
|
4 |
Renklerin Açık ve Koyu Değerleri (Ton–Açıklık) |
Kuramsal: Açık–koyu (valör) kavramı, monokrom renk çalışmaları.
Uygulama: Bir rengin beyaz ve siyah eklenerek farklı tonlarda açılması ve koyulaştırılması. |
|
|
5 |
Kuramsal: Sıcak ve soğuk renklerin etkileri, psikolojik çağrışımlar.Kuramsal: Sıcak ve soğuk renklerin etkileri, psikolojik çağrışımlar.
Uygulama: Aynı kompozisyonda sıcak ve soğuk renklerle karşılaştırmalı çalışma.
|
Uygulama: Aynı kompozisyonda sıcak ve soğuk renklerle karşılaştırmalı çalışma. |
|
|
6 |
Kuramsal: Sıcak ve soğuk renklerin etkileri, psikolojik çağrışımlar. |
Uygulama: Aynı kompozisyonda sıcak ve soğuk renklerle karşılaştırmalı çalışma. |
|
|
7 |
Kuramsal: Renk çemberinde yan yana (analog) ve karşıt (tamamlayıcı) renk ilişkileri. |
Uygulama: Kompozisyonlarda kontrast (tamamlayıcı) ve uyum (analog) renk uygulamaları. |
|
|
8 |
Kuramsal: Doğada renk çeşitliliği, ton geçişleri. |
Uygulama: Bitki, meyve ya da manzara fotoğrafından renk paleti çıkarma. |
|
|
9 |
ara sınav |
|
|
|
10 |
Kuramsal: Renklerin psikolojik etkileri (örneğin; kırmızı=enerji, mavi=sakinlik).
|
Uygulama: Belirli bir duyguyu ifade eden soyut resim çalışması. |
|
|
11 |
Kuramsal: Renklerin psikolojik etkileri (örneğin; kırmızı=enerji, mavi=sakinlik).
|
Uygulama: Belirli bir duyguyu ifade eden soyut resim çalışması. |
|
|
12 |
Kuramsal: Işığın renge etkisi, gölge–ışık kullanımı.
|
Uygulama: Bir nesnenin farklı ışık altında tonlamaları.
|
|
|
13 |
Kuramsal: Armoni ve kontrast kavramları.
|
Uygulama: Küçük karelerden oluşan bir kompozisyonda armoni ve kontrast renk uygulaması. |
|
|
14 |
Kuramsal: Öğrencilerin öğrendikleri tüm renk bilgilerini kullanarak özgün eser oluşturması.
|
Uygulama: Kendi renk armonisini ve kontrastını oluşturduğu özgün kompozisyon.
|
|
|
15 |
Kuramsal: Öğrencilerin öğrendikleri tüm renk bilgilerini kullanarak özgün eser oluşturması.
|
Uygulama: Kendi renk armonisini ve kontrastını oluşturduğu özgün kompozisyon.
|
|
|