Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Gülşen Bayrakdar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere 3ds Max yazılımını kullanarak üç boyutlu modelleme becerisi kazandırmak; temel nesne oluşturma, düzenleme, spline ve polygon modelleme, compound objects ve modifier komutlarını öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, ders sonunda bir mekân veya obje modellemesi yapabilecek düzeye ulaşırlar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş ve Arayüz Tanıtımı / Introduction and Interface
2 Temel Nesneler (Standard Primitives) / Basic Objects (Standard Primitives) Kutu, küre, silindir vb. nesnelerin oluşturulması, taşıma/döndürme/ölçekleme.
3 Nesne Düzenleme / Modify paneli, segment, vertex, edge, polygon düzenleme.
4 2D Şekiller ve Spline Çizimi / Çizgi, daire, elips gibi şekiller oluşturma, spline çizim teknikleri.
5 2D’den 3D’ye Geçiş / Extrude, Lathe, Bevel komutlarıyla modelleme.
6 Editable Poly ile Modelleme I / TR: Polygon modelleme temelleri, alt modlarla çalışma.
7 Editable Poly ile Modelleme I / TR: Polygon modelleme temelleri, alt modlarla çalışma.
8 Gruplama ve Hiyerarşi / TR: Group, Attach, Parent–Child ilişkileri.
9 Ara Sınav /
10 Compound Objects I / Mirror, Array ve Scatter ile nesne çoğaltma. TR: Boolean ve ProBoolean işlemleri.
11 Compound Objects I / Mirror, Array ve Scatter ile nesne çoğaltma. TR: Boolean ve ProBoolean işlemleri.
12 Modifiers Kullanımı / Bend, Twist, Taper gibi deformasyon komutları.
13 Basit Mekân Modelleme / Modifiers Kullanımı / Oda oluşturma, kapı ve pencere ekleme. Bend, Twist, Taper gibi deformasyon komutları.
14 Basit Mekân Modelleme / Oda oluşturma, kapı ve pencere ekleme.
15 Final Projesi / Basit bir iç mekân ya da obje modellemesi ve sunumu.