Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Aslı Temiz Çağlar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Akandere, M. (2003). Eğitici Okul Oyunları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2.Akyol, K. A. (2002). Çocuklarda oyun gelişimi. Çoluk Çocuk Dergisi, 13, 26-28. 3.Aral, N., Gürsoy, F. ve Köksal, A. (2001). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. İstanbul: Ya-pa Yayınları. 4.Aydınlı, H. (2005). Çocuk gelişiminde oyunun önemi. Sızıntı Dergisi, 27 (318), 14-15. 5.Bacanlı, H. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları. 6.Biçer, Y. S. (2000). Sportif Çalışmaların ve Oyunların Zihinsel Özürlü Çocuklar Üzerindeki Etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 7.Çakmak, A. ve Elibol, F. (2011). Çocuk ve Oyun. Ankara: Vize Yayıncılık. 8.Çoban, B. ve Nacar, E. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 9.Dönmez, N. B. (1992). Oyun Kitabı. İstanbul: Esin Yayınları. 10.Ellialtıoğlu, F. M. (2005). Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyun Örnekleri. İstanbul: Ya-pa Yayınları. 11.Engin, O., Seven, M. A. ve Turhan, V. N. (2004). Oyunların öğrenmedeki yeri ve önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (2), 109-120. 12.Erkan, N. (1986). Çocuk, oyuncak, oyun ve spor. Türkiye Elektrik Kurumu Yayın Organı- İzmir, 51-52, 41-43. 13.Hazar, M. (1996). Benden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Ankara: Tubitay Yayınları. 14.İnan, M. (2003). Çocuk ve Spor. İstanbul: Morpa Yayınları. 15.Kandır, A. (2000). Okul öncesi dönemde oyun ve oyuncaklar. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Mesleki Eğitim Dergisi, 2 (4), 77-80. 16.Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N. ve Kök, M. (2007). Çocuğun gelişim sürecinde eğitsel bir etkinlik olarak oyun. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 324-342. 17.Mangır, M. ve Silleli, N. (1987). Çocuk ve Oyun. Ankara: A. Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları. 18.Milli Eğitim Bakanlığı. (2007a). Oyun Albümü. Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Ankara. 19.Öğretir, A. D. (2008). Oyun ve oyun terapisi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 94-100. 20.Özdoğan, B. (2000). Çocuk ve Oyun (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 21.Pehlivan, H. (2012). Oyun ve Öğrenme (3.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 22.Tunç, A. (1997). Beden Eğitimi ve Spor. Konya: Damla Ofset. 23.Yıldız, V. (1997). Okul Öncesi Eğitimde Oyunun Kullanılması. Nasıl Eğitim Sistemi: Güncel Uygulamalar ve Geleceğe İlişkin Öneriler Eğitim Sempozyumu. İzmir: D.E.Ü. Sabancı Kültür Sarayı. S. 549–554.

Dersin İçeriği

Oyunun tanımı ve özellikleri, Oyunun tarihçesi, Oyun kuramları, Oyun evreleri, Oyun çeşitleri ve özellikleri, Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi, Oyunun çocuğun gelişimine etkileri, Oyun dağarcığı geliştirme, Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun, Oyun öğretimi

Dersin Amacı

Oyun konusunda teorik bilgileri ve oyun etkinlikleri uygulama yeterliliğini kazandırabilmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Oyunun tanımı
2 Oyunun özellikleri
3 Oyunun tarihçesi
4 Oyun kuramları
5 Oyun evreleri
6 Oyun çeşitleri ve özellikleri
7 Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi
8 Oyunun çocuğun gelişimine etkileri
9 ARASINAV
10 Oyun dağarcığı geliştirme
11 Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun
12 Oyun öğretimi
13 Oyun öğretimi
14 Oyun öğretimi
15 Oyun öğretimi
16 YARIYIL SONU SINAVI