Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Arife Büyükada Yıldırım *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

SUCUOĞLU, B., BAKKALOĞLU, H., «Okul Öncesİnde Kaynaştırma:» Ankara, KÖK Yayıncılık, 2013 Batu, E., Sema ve Kırcaali-İftar Gönül. Kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık, 2005

Dersin İçeriği

Kaynaştırmanın tanımı ve modelleri 2- Özel gereksinimli çocuklar ve eğitimleri 3- Kaynaştırma uygulamalarında öğretmenlerin, akranların, kaynaştırma öğrencilerinin, okul yönetiminin kaynaştırma ve normal çocuk ailelerinin etkileri. Başarılı kaynaştırma için bu kişi ve gruplarla yapılabilecek çalışmalar. 4- Fiziksel ortamın kaynaştırma öğrencilerine uygun hale getirilmesi 5- Kaynaştırma uygulamalarında öğretimin bireyselleştirilmesi ve öğretimsel düzenlemeler. 6- Etkili sınıf yönetimi, problem davranışlarla başa çıkma 7- Etkili öğretim modelleri 8- Doğal öğretim stratejileri 9- Kaynaştırma uygulamalarına aile katılımı

Dersin Amacı

Kaynaştırmanın tanımını yapar. Kaynaştırma uygulamalarını tanımlar. Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini, öğretimsel uyarlamaları ve destek özel eğitim hizmetleri betimler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kaynaştırmanın tanımı, kaynaştırma modelleri
2 Özel gereksinimli çocuklar
3 Kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında, öğretmenlerin, normal öğrencilerin, kaynaştırma öğrencilerinin rolü ve hazırlanmaları.
4 Kaynaştırmanın başarılı olmasında okul yönetiminin, kaynaştırma öğrencilerinin ve normal öğrencilerinin ailelerinin etkiler
5 Kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında fiziksel ortamın düzenlenmesi
6 Okul öncesinde performans değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim planlarının hazırlanması
7 Okul öncesinde öğretimin bireyselleştirilmesi ve öğretimsel uyarlamalar
8 Okul öncesinde öğretimin bireyselleştirilmesi ve öğretimsel uyarlamalar
9 arasınav
10 Etkili sınıf yönetimi, problem davranışları tanılama, nedenlerini anlama, problem davranışları ile baş etme
11 Etkili sınıf yönetimi, problem davranışları tanılama, nedenlerini anlama, problem davranışları ile baş etme
12 Etkili sınıf yönetimi, problem davranışları tanılama, nedenlerini anlama, problem davranışları ile baş etme
13 Doğal öğretim
14 Dil ve konuşma beceriileri
15 Dil ve konuşma beceriileri
16 Aile katılımı