Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÇAĞLAR, İrfan; Genel İletişim, Nobel Yayımcılık, Ankara, 2010. DÖKMEN, Üstün; İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, Ankara, 2008. KADIBEŞEGİL, Salim; Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, İstanbul, MediaCat Yayınları, 2009. TUTAR, Hasan ve Mehmet, ALTINÖZ; Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2008. YURDAKUL, Soneser ve URAL, Özge; “İletişimde Giyimin Yeri”, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 23, S. 44-54, 2008.
Dersin İçeriği
İletişim türleri, modelleri, yüz yüze iletişim, iletişimde kıyafetin yeri vs. konular işlenecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere iletişimin günlük hayatlarındaki önemi, işyerinde hem çalışanlarla hem de müşterilerle iyi bir iletişimin önemi, İletişim yönetiminin nasıl olduğu, iletişimde kullanılan tekniklerin neler olduğunu öğretmektir. Ayrıca, kişiler arası iletişimin öneminin algılanması, iletişim kurarken karşılaşılabilecek sorunlara yönelik alternatif çözüm yolları bulunması, yüz yüze iletişimin ve beden dilinin önemini öğretmek amaçlanmaktadır.