Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Seval Bilgin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

HAKSEVER, Cengiz; Render, Barry; Russell, Roberta S.; Murdıck, Robert G., Service Management and Operations, Prentice Hall, New Jersey,2000

Dersin İçeriği

Hizmet kavramı ve özellikleri, hizmet pazarlaması karması (7P), müşteri davranışları, hizmet kalitesi, memnuniyet ve sadakat, hizmet tasarımı ve sunumu, içsel pazarlama, hizmette farklılaşma, hizmet hataları, dijital hizmet pazarlaması ve uygulamalı örnekler.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere hizmet sektörünün özelliklerini, hizmetlerin pazarlanmasında kullanılan stratejileri ve hizmet kalitesi yönetimini kavratmak; öğrencilerin hizmet sektöründe müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmaya yönelik çözümler geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Hizmetlerin ayırt edici özellikleri ve hizmet sektörünün gelişimi
2 Hizmetlerin ayırt edici özellikleri ve hizmet sektörünün gelişimi
3 Hizmetlerin pazarlanmasında pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi
4 Hizmetlerin pazarlanmasında pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi
5 Hizmetlerde pazarlama karması
6 Hizmetlerde pazarlama karması
7 Hizmetlerde pazarlama karması
8 Hizmetlerde pazarlama karması
9 ARA SINAV
10 Hizmet pazarlamasında insan: personel ve Tüketici Katılımı
11 Hizmet pazarlamasında insan: personel ve Tüketici Katılımı
12 Hizmet pazarlamasında süreç
13 Hizmet pazarlamasında süreç
14 Hizmet pazarlamasında fiziksel unsurlar
15 Hizmet pazarlamasında fiziksel unsurlar
16 Hizmet pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi