Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Atila Temiz Öğr. Gör. Dr. Hakan Topaloğlu Öğr. Gör. Seval Bilgin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yükselen,C.,Pazarlama,Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Mucuk,İ.,Pazarlama İlkeleri,Türkmen Kitabevi,İstanbul,2007.

Dersin İçeriği

Pazarlama kavramı, tarihsel gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma), dijital pazarlama, etik ve sürdürülebilir pazarlama uygulamaları.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere temel pazarlama kavramlarını tanıtmak, pazarlama stratejilerini öğretmek ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerini nasıl planladıklarını ve yönettiklerini kavratmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamada temel kavramlar
2 Pazarlamada temel kavramlar
3 Pazarlama çevresi ve pazar fırsatlarının analizi
4 Pazarlama çevresi ve pazar fırsatlarının analizi
5 Tüketici davranışlarının analizi
6 Tüketici davranışlarının analizi
7 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
8 Pazar bölümlendirme, Hedef pazar belirleme ve Konumlandırma
9 Ara sınav
10 Pazar bölümlendirme, Hedef pazar belirleme ve Konumlandırma
11 Pazarlama karması ve pazarlama kararları Pazar bölümlendirme, Hedef pazar belirleme ve Konumlandırma
12 Pazarlama karması ve pazarlama kararları
13 Pazarlama stratejileri
14 Pazarlama stratejileri
15 Pazarlama çabalarının denetimi
16 Güncel pazarlama yaklaşımları