Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Bora Alkan Öğr. Gör. Dr. Muhammet Yüksel Öğr. Gör. Seval Bilgin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aaker, D. (Son Baskı). Marka Yönetimi: Marka Değeri Yaratmak ve Sürdürmek Keller, K. L. (Son Baskı). Strategic Brand Management Yrd. Doç. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Marka Yönetimi ve Stratejileri

Dersin İçeriği

Marka kavramı ve önemi, marka türleri, marka stratejileri, marka mimarisi, marka değeri ve sadakati, marka konumlandırma, marka iletişimi, dijital markalaşma, küresel markalar ve kriz dönemlerinde marka yönetimi uygulamaları.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin marka kavramını kapsamlı biçimde anlamalarını, marka oluşturma, konumlandırma, yönetme ve değer yaratma süreçlerini öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca markaların tüketici üzerindeki etkileri, marka sadakati ve marka stratejileri hakkında bilgi ve analiz yetkinliği kazandırmak hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Marka ve Markanın Özellikleri
2 Marka ve Markanın Özellikleri
3 Markanın Önemi ve Markalama Amaçları
4 Marka ile İlgili Temel Kavramlar - I
5 Marka ile İlgili Temel Kavramlar -II
6 Markalaşma süreci: Marka yaratma ve konumlandırma
7 Markalaşma süreci: Marka yaratma ve konumlandırma
8 Marka kimliği, kişiliği ve marka imajı oluşturma
9 Vize
10 Marka kimliği, kişiliği ve marka imajı oluşturma
11 Marka değeri (brand equity) ve ölçüm yöntemleri
12 Marka değeri (brand equity) ve ölçüm yöntemleri
13 Tüketici algısı, marka sadakati ve müşteri deneyimi
14 Tüketici algısı, marka sadakati ve müşteri deneyimi
15 Duyusal markalama, hikâye anlatımı (storytelling) ve duygusal bağ kurma
16 Dijital dünyada marka yönetimi: Sosyal medya ve influencer etkisi