Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Bekir Öztürk Bekir Öztürk *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Levent Öner,Zekai Ünal,Gurbet Altay

Dersin İçeriği

Perakendeciliğin ayırt edici yönetim özelliklerini öne çıkararak, çeşitli iş problemlerini ele almak ve çözüm aramak, perakendecilikte çevre ve çevre koşulları, perakende işletmesini ve müşterileri anlamak ve tanımlamak, perakendecilikte müşteri bilgilerinin araştırılması, perakende mağazalar: mağaza kuruluş yeri değerlemesi, mağaza tasarımı ve yerleşim düzeni, mağaza organizasyonu ve insan kaynakları yönetimi, perakende stratejilerinin geliştirilmesi, organizasyonu, uygulanması ve kontrolü, perakende sektöründe stratejik kararlar, perakende ticaret (alış ve satış) ve fiyatlandırma, perakende müşterilerle iletişim, perakendede reklam, kişisel satış, perakendede satış promosyonu ve promosyonu, perakendede rekabet ve değişim, sanal mağaza ve perakendecilikte veriye dayalı pazarlama, küreselleşme ve perakendeciliğin değişen biçimleri, perakende formatları: gıda perakendeciliği, elektronik perakendeciliği.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere perakende satış ve market pazarlamacılığının temellerini vermek ve marketlerde pazarlama uygulamalarının kavranmasını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Perakendeciliğin temellerini öğrenmek
2 Süpermarketler Pazarlama Terimleri Sözlüğü
4 Perakendede fiyatlandırma Perakendede promosyon
5 Perakendede fiyatlandırma Perakendede promosyon
6 Perakende pazarlarında müşteri hizmetleri.
7 Perakendede lojistik yönetimi
8 Perakendede kuruluş yeri/ Perakendede süreç yönetimi
9 Ara sınav
10 Perakendeciliğe katılanlar
11 Mağaza atmosferi
12 Mağazada raf yönetimi
13 Mağazada kategori yönetimi
14 Vaka Analizi