Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Mürsel Kan Öğr. Gör. Dr. Azize Zehra Çelenli Başaran *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Genel olarak öğrencinin iletişim kavramı, iletişim süreci ve işleyişi, iletişim türleri ve şekilleri, iletişim modelleri, iletişimin engelleri ve aşma yolları, örgütlerde iletişim, örgütsel iletişim biçimleri ve örgütsel iletişimin iyileştirilmesi, örgütsel iletişim ağ modelleri ve teknolojileri, bilgi sistemleri ve iletişim, kitle iletişim ve halkla ilişkiler.

Dersin İçeriği

Bu dersle; genel olarak öğrencinin iletişim kavramı, iletişim süreci, iletişim türleri, iletişim modelleri, iletişimin engelleri ve aşma yolları, örgütsel iletişim, örgütsel iletişimin iyileştirilmesi,bilgi sistemleri ve iletişim, kitle iletişim ve halkla ilişkiler gibi konuların önemini kavramasını sağlamak, bireysel, grupsal, iş ve sosyal yaşamda iletişimin önemini vurgulamak, bireysel imaj ve itibarda iletişimin önemini anlatmak, öğrencinin sözlü, yazılı ve beden dili iletişim yeteneğini geliştirmek amaçlanmaktadır.

Dersin Amacı

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, görsel sunum ve bireysel çalışma. .

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İletişime giriş: kavramlar, tanımlar ve önemi
2 İletişim süreci: kaynak, mesaj, kanal, alıcı
3 İletişim türleri: sözlü, sözsüz, yazılı
4 Sözlü iletişim: etkili konuşma ve dinleme becerileri
5 Sözsüz iletişim: beden dili, jest ve mimikler
6 Yazılı iletişim: iş yazışmaları, rapor ve e-posta kuralları
7 İş yaşamında iletişim: müşteri, yönetici ve çalışan ilişkileri
8 İş yaşamında iletişim: müşteri, yönetici ve çalışan ilişkileri
9 Ara Sınav (Vize)
10 Takım çalışması ve grup içi iletişim
11 Kurum içi iletişim: hiyerarşi ve resmi–gayriresmi iletişim
12 İletişim sorunları: yanlış anlama, çatışma ve çözüm yolları
13 Bankacılık, sigortacılık ve çağrı merkezinde iletişim örnekleri
14 muhasebe uygulamalarında iletişim örnekleri
15 Genel tekrar