Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Azize Zehra Çelenli Başaran *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Satış Teknikleri-Uygulama Örnekleri İle Birlikte (Serpil Ünal Kestane) Satış Teknikleri Beden Dili - Müşteri - İletişim - Satış Polat Tunçer Satış Teknikleri Yetkin BULUT

Dersin İçeriği

Bankacılık sektöründe müşteri ilişkilerini yönetme, ürün ve hizmetleri pazarlama stratejilerini anlama, satış süreçlerini etkin bir şekilde yürütme ve müşteri memnuniyetini artırma becerilerini kazandırmayı amaçlar. Bu ders, bankacılık ürünleri ve hizmetlerinin pazarlanmasıyla ilgili temel kavramları kapsar ve öğrencilere bankacılık sektöründe rekabet avantajı elde etmek için gerekli olan satış tekniklerini öğretir. Ayrıca, öğrencilere bankacılık sektöründeki müşteri ihtiyaçlarını belirleme, müşteriye özel çözümler sunma ve satış sonrası hizmetlerin etkin bir şekilde yönetilmesi konularında bilgi ve beceri kazandırır. Bu ders, öğrencilere bankacılık sektöründe başarılı bir kariyer için gerekli olan temel pazarlama ve satış becerilerini geliştirme fırsatı sunar.

Dersin Amacı

Öğrencilere modern iş dünyasında başarılı olabilmeleri için gerekli olan temel pazarlama ve satış becerilerini kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, marka yönetimi, rekabet analizi gibi konuları kapsayarak, pazarlama alanının temel kavramlarını anlamalarını sağlar. Aynı zamanda, etkili iletişim, müşteri ilişkileri yönetimi ve satış teknikleri gibi pratik becerilerin geliştirilmesine odaklanır. Öğrenciler, gerçek dünya senaryolarını analiz ederek stratejik pazarlama planları oluşturur ve ürün veya hizmetlerin başarılı bir şekilde satılması için gerekli olan yöntemleri öğrenirler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamaya giriş ve pazarlama ilkeleri
2 Potansiyel müşteriler için kaynakları araştırmak ve müşterileri listelemekListelenen müşterilerin özelliklerini tespit etmek
3 Satış öncesi hazırlık yapmakSatış sürecini gerçekleştirmek
4 Satış sürecinde krizi yönetmekSatış sonrası hizmetleri takip etmek
5 Satış sonrası hizmetleri takip etmekSatış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlamakDoğrudan satış yapmak
6 Doğrudan satış yapmakDolaylı satış yapmakSatışların mevcut durum analizini yapmak
7 Satışların mevcut durum analizini yapmakBirimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmekPazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmek
8 Pazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmekUzun vadeli stratejik amaç ve hedefler tespit etmekSatış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamak
9 Satış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamakSatışları tahmin etmekSatış kotalarını belirlemek
10 Satış kotalarını belirlemekSatışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetmekBirim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak
11 Birim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamakSatış elemanı sayısını belirlemekSatış elemanının niteliğini belirlemekSatış elemanının temin edilmesine katkıda bulunmak
12 Bölge özelliklerini belirlemekBölgeye uygun rotayı oluşturmak
13 Satış ekibinin koordinasyonunu sağlamakSatış elemanlarını denetlemek
14 Birim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak