1 |
Pazarlamaya giriş ve pazarlama ilkeleri |
|
|
|
2 |
Potansiyel müşteriler için kaynakları araştırmak ve müşterileri listelemekListelenen müşterilerin özelliklerini tespit etmek
|
|
|
|
3 |
Satış öncesi hazırlık yapmakSatış sürecini gerçekleştirmek |
|
|
|
4 |
Satış sürecinde krizi yönetmekSatış sonrası hizmetleri takip etmek |
|
|
|
5 |
Satış sonrası hizmetleri takip etmekSatış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlamakDoğrudan satış yapmak |
|
|
|
6 |
Doğrudan satış yapmakDolaylı satış yapmakSatışların mevcut durum analizini yapmak |
|
|
|
7 |
Satışların mevcut durum analizini yapmakBirimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmekPazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmek |
|
|
|
8 |
Pazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmekUzun vadeli stratejik amaç ve hedefler tespit etmekSatış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamak |
|
|
|
9 |
Satış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamakSatışları tahmin etmekSatış kotalarını belirlemek |
|
|
|
10 |
Satış kotalarını belirlemekSatışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetmekBirim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak
|
|
|
|
11 |
Birim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamakSatış elemanı sayısını belirlemekSatış elemanının niteliğini belirlemekSatış elemanının temin edilmesine katkıda bulunmak |
|
|
|
12 |
Bölge özelliklerini belirlemekBölgeye uygun rotayı oluşturmak |
|
|
|
13 |
Satış ekibinin koordinasyonunu sağlamakSatış elemanlarını denetlemek |
|
|
|
14 |
Birim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak |
|
|
|