Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Segah Yeşilyurt *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Peltekoğlu,Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2009. Halkla İlişkiler Uygulamaları Ders Notları - Yrd.Doç.Dr. Gonca Yıldırım Halkla İlişkiler Kampanyaları – Ceyda Aydede Etkinlik Yönetimi – Aylin Pira Planing and Managing PR Campaigns – Angela Murray< Halkla İlişkilerin El Kitabı – Alison Theaker Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Uygulamaları- Nilay Başok, Gül Coşkun Değirmen

Dersin İçeriği

İşletmelerde planlanmanın önemi, etkinlik planlamasının yapılma amacı, kampanya süreci, hedef kitlenin tespiti, halkla ilişkiler araçları, stratejik iletişim planı oluşturulması, etkinlik planı, bütçesi, medya planı oluşturulması, etkinlik sunumu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin temel ilkeleri, halkla ilişkiler çalışmasında izlenecek aşamalar ve kullanılan araçlar, hedef kitlenin seçimi, stratejik iletişim planı ve etkinlik planı oluşturulması, etkinlik bütçesi oluşturulması, basına yönelik kampanya hazırlığı, örnek etkinliklerin tartışılması ve çözümlenmesi, örnek uygulama çalışmalarının yapılması, öğrencilere verilen projelerle derste öğrenilenlerin pekiştirilmesi.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halkla ilişkilerin tanımı
2 Halkla İlişkilerin unsurları
3 Halkla ilişkiler tarihi: Grunig & Hunt’ın PR modelleri
4 Türkiye’de halkla ilişkilerin tarihi
5 Halkla ilişkilerin kuramsal temelleri
6 Halkla ilişkiler ve etik
7 ARASINAV
8 Halkla ilişkiler süreci I: Araştırma
9 Halkla ilişkiler süreci I: Araştırma
10 Halkla ilişkiler süreci II: Amaçlar
11 Halkla ilişkiler süreci III: Planlama
12 Medya ilişkileriHalkla ilişkiler süreci IV: Değerlendirme
13 Medya ilişkileri
14 FİNAL