Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Kübranur Varlıklıöz Öğr. Gör. Kübranur Varlıklıöz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ş. (2010). Edebi Metinlerle Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yayınları. Eroğlu, Z. (2016). Çocuk kitapları ve okuma alışkanlığı. Journal of International Social Research, 9(44), ss.105-116. Ersoy, A. Ö. ve Bayraktar, V. (2017). Okul öncesi dönemde çocuk edebiyatı kavramı ve çocuk kitaplarının özellikleri. A.Turla (ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-9, Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (4.Basım) (ss.9-42) içinde. Ankara: Hedef CS Basın Yayın. Eyüp, B. (2016). Çocuk ve kitap. T.Şimşek (ed.), Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Medya (ss.43-60) içinde. Ankara: Grafiker Yayınları. Sever, S. (2008), Çocuk ve Edebiyat, İzmir: Tudem Yayınları. Oğuzkan, A. Ferhan(2006), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Anı Yayıncılık. Yalçın, Alemdar ve Gıyasettin Aktaş(2002), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları. Güleryüz, Hasan(2002), Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Ankara: Pegem Yayıncılık. Şirin Ruhi(1998), Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakf Yayını. Ersoy, Özlem ve Ayşe Turla(2009), Bilmece Tekerleme Parmak Oyunu ve Şiirler, İstanbul: Morpa Yayınları. Dilidüzgün, Selahattin(2004), Çağdaş Çocuk Yazını, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Neydim, Necdet(1998), Çocuk ve Edebiyat “ Çocukluğun Kısa Tarihi, Edebiyatta Çocuk Figürleri, İstanbul: Bu Yayınevi.

Dersin İçeriği

Çocuk Edebiyatının Genel Hedefleri, Cumhuriyet Öncesi ve Cumhuriyet Döneminde Okul Öncesi Çocuk Edebiyatı Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Tanımı Yaş Gruplarına Göre Çocuk Kitapları Edebi Türler Açısından Çocuk Edebiyatı (Masal, Fabl, Destan, Efsane, Fıkra, Bilmece, Tekerleme, Biyografi, Şiir, Gazete ve Dergi, Roman) Çocuk Kitaplarında Resimleme Özel Amaçla Yazılmış Çocuk Kitapları: Çocuk Kitaplarında Engelli Kavramı Öykü Kitabı ve Farklı Materyaller Kullanılarak Öykü Anlatma Yöntemleri, Elektronik Çocuk Kitapları (E-Kitaplar) Kitap Okuma Modelleri ve Öykü Sonrası Etkinlikler İlkokullarda Çocuk Kitapları ve Dergileri Okulöncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma

Dersin Amacı

Öğrencilerin Dünya’da ve Türkiye’deki Çocuk Edebiyatı ile ilgili konuları öğrenme-öğretme süreçlerini ve çocuklara uygun edebî metinleri çözümleyerek kavramalarını sağlamak

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş-Dersin Tanıtımı
2 Çocuk Edebiyatının Tanımı, Amacı, İşlevi ve Tarihçesi, Çocuk Gelişimine Katkısı
3 Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikler
4 Erken Çocukluk, Orta Çocukluk ve Son Çocukluk Döneminde Kitap Seçimi
5 Erken Çocukluk, Orta Çocukluk ve Son Çocukluk Döneminde Kitap Seçimi
6 Çocuk Edebiyatı Türleri
7 Erken Okuryazarlık Becerileri ve Paylaşımlı Kitap Okuma
8 Yeniden Okuma (Retell) & Sesli Okuma
9 Yeniden Okuma (Retell) & Sesli OkumaÇocuk Kitaplarında Resimleme
10 Arasınav
11 Elektronik Kitap Okuma
12 Farklı Materyallerle Hikâye Anlatma & Öykü Öncesi ve Sonrası Etkinlikler
13 Çocuğu Gelişimini Destekleyen Kitaplarda Konu Seçimleri
14 Özel Gereksinimli Çocuklar ve Çocuk Edebiyatı
15 Kitap Okuma Alışkanlığı Gelişimi
16 Genel Tekrar