Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar, Öğretim hizmetinin niteliği, Öğrenme kuramları, Öğrenme stilleri, Öğrenme ilkeleri, Öğretim ilkeleri, Öğrenme stratejileri, Öğretim stratejileri, Öğretim yöntem ve teknikleri, Büyük grupla öğretim yöntem ve teknikleri, Küçük grupla öğretim yöntem ve teknikleri, Bireysel öğretim yöntem ve teknikleri
Dersin İçeriği
Etkili bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Dersin Amacı
1.Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme.İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.<br />2.Aksüt, M. (2007). Derslerle İlgili Süre Kullanımı.Sınıf Yönetimi. (Ed: Z. Kaya). 7. baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.<br />3.Alkan, C. (1992). Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. <br />4.Cimi, M. (1990). Tonguç Baba: Ülkeyi Kucaklayan Adam. İstanbul: Akyüz yayınları, Erenler Matbaası. <br />5.Demirel, Özcan. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.<br />6.Demirel, Özcan. (2006). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.<br />7.Demirel, Ö.; Başbay, A ve E. Erdem. (2006). Eğitimde Çoklu Zekâ Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.<br />8.Fidan, N. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. İstanbul: Alkım Yayınevi.<br />9.Gagne, R. M; Briggs, L. J ve W. W. Wager. (1988). Principles of Instructional Design. London: Holt, Rinehart and Winston, Inc. <br />10.Gürkan, T. (2006). “Eğitim, Öğretim ve Programla İlgili Temel Kavramlar”, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (Editör: Mehmet Gültekin). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:716, ss. 1-14.<br />11.Hewit, J.S., K.S. Whittier. (1997). Teaching Methods for Today's Schools: Collabbroration and Inclusion.Boston: Allyn and Bacon.<br />12.Hollingsworth, P.M. ve K. H. Hoover. (1991). İlköğretimde Öğretim Yöntemleri. (Çevirenler: Tanju Gürkan; Eten Gökçe ve Duygu S. Güler) Ankara: Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları No: 214.<br />13.Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Genişletilmiş 8. baskı, Ankara: Gazi Kitabevi.<br />14.Romiszowski, A.J. (1981). Designing Instructional Systems: Decision Making in Course Planning and Curriculum Design. London: Kogan Page.<br />15.Senemoğlu, N. (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya.12. Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi.<br />16.Selvi, K. (2007). “Sınıf Öğretmenliği Demokratik Değerler Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007, Nobel Yayınları, Ankara, ss. 339-342.<br />17.Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. 6. Baskı, Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.<br />18.Yıldıran, G. (1982). Öğrenme Düzeyi ve Ürünleri. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.