Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Kübranur Varlıklıöz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akpınar, B ve Aydın, K. (2007). Türkiye ve bazı ülkelerin eğitim reformlarının karşılaştırılması. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 82-88. Akyüz, Y. (1999). 17. Yüzyıldan günümüze Türk eğitiminde başlıca düzenleme ve geliştirme çabaları: Genel özellikler ve doğrultular. Milli Eğitim Dergisi, 144. Altun, A. (2009). Eğitim bilim açısından seçmeli medya okuryazarlığı dersi programına eleştirel bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 97-109. Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37( 2), 61-82.

Dersin İçeriği

Temel Kavramlar Eğitim ve Özellikleri Formal ve İnformal Eğitim Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artıran Değişkenlerle İlgili Kavramlar Program, Program Geliştirme ve Program Değerlendirme Kavramı Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Program Türleri, Eğitim Programının Öğeleri ve Program Geliştirme Süreci Program Tasarım Yaklaşımları Program Tasarısının Temel Elemanları-Hedef Boyutu Program Tasarısının Temel Elemanları-İçerik Boyutu Program Tasarısının Temel Elemanları-Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Süreçleri) Boyutu Program Tasarısının Temel Elemanları-Değerlendirme Boyutu

Dersin Amacı

Program geliştirme ile ilgili kavramsal ve kuramsal içerikleri açıklayabilmek; Türkiye’deki öğretim programları ve program geliştirme çalışmalarını kuramlar aracılığıyla analiz edebilmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş-Dersin Tanıtımı
2 Temel Kavramlar
3 Eğitim ve Özellikleri
4 Formal ve İnformal Eğitim
5 Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artıran Değişkenlerle İlgili Kavramlar
6 Program, Program Geliştirme ve Program Değerlendirme Kavramı
7 Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri
8 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
9 Arasınav
10 Program Türleri, Eğitim Programının Öğeleri ve Program Geliştirme Süreci
11 Program Tasarım Yaklaşımları
12 Program Tasarısının Temel Elemanları-Hedef Boyutu
13 Program Tasarısının Temel Elemanları-İçerik Boyutu
14 Program Tasarısının Temel Elemanları-Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Süreçleri) Boyutu
15 Program Tasarısının Temel Elemanları-Değerlendirme Boyutu