Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akpınar, B ve Aydın, K. (2007). Türkiye ve bazı ülkelerin eğitim reformlarının karşılaştırılması. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 82-88.
Akyüz, Y. (1999). 17. Yüzyıldan günümüze Türk eğitiminde başlıca düzenleme ve geliştirme çabaları: Genel özellikler ve doğrultular. Milli Eğitim Dergisi, 144.
Altun, A. (2009). Eğitim bilim açısından seçmeli medya okuryazarlığı dersi programına eleştirel bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 97-109.
Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37( 2), 61-82.
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar
Eğitim ve Özellikleri
Formal ve İnformal Eğitim
Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artıran Değişkenlerle İlgili Kavramlar
Program, Program Geliştirme ve Program Değerlendirme Kavramı
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri
Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
Program Türleri, Eğitim Programının Öğeleri ve Program Geliştirme Süreci
Program Tasarım Yaklaşımları
Program Tasarısının Temel Elemanları-Hedef Boyutu
Program Tasarısının Temel Elemanları-İçerik Boyutu
Program Tasarısının Temel Elemanları-Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Süreçleri) Boyutu
Program Tasarısının Temel Elemanları-Değerlendirme Boyutu