Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AKTEPE, Cemalettin., BAŞ, Mehmet., TOLON, Metehan. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara DEMİREL, Yavuz. (2007). Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı. IQ Kültür Sanat Yayıncılık. İstanbul BARUTÇUGİL, İsmet. (2009). Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Yayıncılık Eğitim Hizmetleri. İstanbul TAŞKIN, Erdoğan. (2005). Müşteri İlişkileri Eğitimi. Papatya Yayıncılık. İstanbul.
Dersin İçeriği
Müşteri kavramı, ilişkisel pazarlama, veri tabanlı pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, bilgi teknolojileri ve kullanımı.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; günümüz iş dünyasında her gün değişen ve artan beklentileriyle işletmelerin en değerli varlıkları olan müşterilerinin ihtiyaç, istek ve şikayetlerinin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini, müşteri ile nasıl ilişki kurulması gerektiği, bilişim teknolojilerinin müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlamada nasıl kullanılması gerektiğini akademik bir alt yapı ve sektörel uygulamalarla öğrencilere aktarmaktır.