Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Sevda Yalçın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AKTEPE, Cemalettin., BAŞ, Mehmet., TOLON, Metehan. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara DEMİREL, Yavuz. (2007). Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı. IQ Kültür Sanat Yayıncılık. İstanbul BARUTÇUGİL, İsmet. (2009). Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Yayıncılık Eğitim Hizmetleri. İstanbul TAŞKIN, Erdoğan. (2005). Müşteri İlişkileri Eğitimi. Papatya Yayıncılık. İstanbul.

Dersin İçeriği

Müşteri kavramı, ilişkisel pazarlama, veri tabanlı pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, bilgi teknolojileri ve kullanımı.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; günümüz iş dünyasında her gün değişen ve artan beklentileriyle işletmelerin en değerli varlıkları olan müşterilerinin ihtiyaç, istek ve şikayetlerinin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini, müşteri ile nasıl ilişki kurulması gerektiği, bilişim teknolojilerinin müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlamada nasıl kullanılması gerektiğini akademik bir alt yapı ve sektörel uygulamalarla öğrencilere aktarmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimi, Müşteri Kavramı
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin Diğer Pazarlama Yaklaşımları ile Olan İlişkisi
3 Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Ortaya Çıkışı, Tanımı, Amaçları, Evreleri, Pazarlama Faaliyetlerine olan Katkısı
4 Müşteri Tatmini ve Memnuniyeti
5 Müşteri Sadakati
6 Müşteri Değeri
7 Ara Sınav
8 Müşteri Şikayetleri Yönetimi
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi Sürecinde İletişim
10 Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri
11 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Teknoloji
12 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
13 Müşteri İlişkileri Yönetim Modeli
14 Örgütsel Kültür ve Değişim
15 Final Sınavı