Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Muazzez Özdemir Öğr. Gör. Muazzez Özdemir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

HALİS, Muhsin; Meslek Yüksekokulları için Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri, Seçkin Yayıncılık, ANKARA, 2010. 1. Bozkurt R., 2003; Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları. 2. Bozkurt R., 2003; Kalite Maliyetleri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları. 3. Dereli T. ve Baykasoğlu A., 2003; Kalite ve Hayata İzdüşümleri, Nobel Yayın Dağıtım 4. Şimşek M., 2004; Toplam Kalite Yönetimi, Alfa Basım Yayım Dağıtım

Dersin İçeriği

Kalite kavramı Kalitenin öncüleri Ürün ve Hizmet kalitesi Toplam Kalite yönetimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; kalitenin ürün ve hizmet üretimindeki yeri ve öneminin aktarılması ve toplam kalite yönetiminin, TKY'nin öncülerinin ve kalite yaklaşımlarının öğrencilere aktarılmasıdır. Ayrıca hizmet sektöründe, eğitimde, sağlık sektöründe, tekstil ve otomotiv sektöründe toplam kalite yönetiminin uygulama alanlarının ve kurum ve kuruluşlara sağlanan faydaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bilgiye ulaşmanın çok çabuk ve kolay gerçekleştiği, müşteri beklentilerinin sürekli arttığı ve teknolojinin süratle ilerlediği bir dönemde yaşamaktayız. Bu şartlarda işletmelerin ticari başarı elde edebilmeleri gittikçe zorlaşmaktadır. Artık en yüksek kaliteyi, en düşük maliyetle üretebilen ve müşterisine zamanında teslimat yapabilen işletmeler ayakta kalmayı başarabilmektedir. Bu kapmsada bu dersin amacı, öğrencilere kalite yönetiminin temel konuları hakkında bilgi vermek ve Kalite Kontrol dersi için hazırlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 kalite yönetim sistemlerine giriş
2 toplam kalite kavramı
3 Toplam Kalite Yönetimi
4 toplam kalite yönetiminin ilkeleri
5 toplam kalite anlayışına yöneltilen eleştiriler ve TKY uygulamasında karşılaşılan güçlükler
6 uygulamada karşılaşılan sorunlar
7 kamu hizmetlerinde toplam kalite
8 kalite çemberleri
9 ara sınav
10 kalite çemberlerinde problem çözmenin temel araçları
11 toplam kalite yönetimi ve stratejik planlama I
12 toplam kalite yönetimi ve stratejik planlama II
13 EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ, ÖDÜLLENDİRME VE ÖZ DEĞERLENDİRME
14 DEĞİŞİM İHTİYACI VE TOPLAM KALİTENİN DEĞİŞİM EVRELERİ
15 GENEL TEKRAR ve değerlendirme