Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
HALİS, Muhsin; Meslek Yüksekokulları için Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri, Seçkin Yayıncılık, ANKARA, 2010.
1. Bozkurt R., 2003; Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
2. Bozkurt R., 2003; Kalite Maliyetleri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
3. Dereli T. ve Baykasoğlu A., 2003; Kalite ve Hayata İzdüşümleri, Nobel Yayın Dağıtım
4. Şimşek M., 2004; Toplam Kalite Yönetimi, Alfa Basım Yayım Dağıtım
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; kalitenin ürün ve hizmet üretimindeki yeri ve öneminin aktarılması ve toplam kalite yönetiminin, TKY'nin öncülerinin ve kalite yaklaşımlarının öğrencilere aktarılmasıdır. Ayrıca hizmet sektöründe, eğitimde, sağlık sektöründe, tekstil ve otomotiv sektöründe toplam kalite yönetiminin uygulama alanlarının ve kurum ve kuruluşlara sağlanan faydaların incelenmesi amaçlanmıştır.
Bilgiye ulaşmanın çok çabuk ve kolay gerçekleştiği, müşteri beklentilerinin sürekli arttığı ve teknolojinin süratle ilerlediği bir dönemde yaşamaktayız. Bu şartlarda işletmelerin ticari başarı elde edebilmeleri gittikçe zorlaşmaktadır. Artık en yüksek kaliteyi, en düşük maliyetle üretebilen ve müşterisine zamanında teslimat yapabilen işletmeler ayakta kalmayı başarabilmektedir. Bu kapmsada bu dersin amacı, öğrencilere kalite yönetiminin temel konuları hakkında bilgi vermek ve Kalite Kontrol dersi için hazırlamaktır.