Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Tansu Özbaysal *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pazarlamanın konusu ve kapsamı, Pazarlamayı etkileyen mikro ve makro çevre faktörleri, Pazar bölümlendirme kavramı, Pazarlamanın 4P'si, Uluslararası pazarlama.

Dersin İçeriği

A) İsmet Mucuk (2006). Türkmen Kitabevi. İstanbul B) Remzi Altunışık, Ömer Torlak, Şuayip Özdemir (2012). Değişim Yayınları. İstanbul

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlamanın temel kavramlarını öğreterek, bu kavramlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi, pazarlama yönetimi uygulamalarının işletme yönetiminde nasıl gerçekleştiğini göstermek ve örnek olaylar yardımı ile pazarlama yönetimi becerisinin kazandırılmasıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamanın Kapsamı, konusu, önemi, Pazarlama anlayışının gelişimi.
2 Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler.
3 Stratejik pazarlama planlaması.
4 Pazar Kavramı, türleri, pazar bölümlendirmesi ve hedef pazar seçimi.
5 Endüstriyel Pazarlar.
6 Ürün.
7 Ara Sınav.
8 Fiyat.
9 Tutundurma.
10 Dağıtım.
11 Marka.
12 Hizmet Pazarlaması.
13 Uluslararası pazarlama.
14 Pazarlama bilgi sistemi.