Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Nazik, H.,Bayazıt, A., İnsan İlişkileri ve İletişim, Ya-Pa Yayın Pazarlama: İstanbul, 2005. 2.Koç, H., Öztoprak, T.,M.,Yazışma Teknikleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara, 2007. 3.Tengilimoğlu, D., Köksal, A., Tıp Sekreterliği, Seçkin Yayıncılık: Ankara , 2009. 4.Tengilimoğlu, D., Erkal, C.,P.,Yönetici Asistanlığı. 3. Baskı, Siyasal Kitabevi: Ankara, 2013. 5.Tutar,H., Ayyıldız, F., Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara ,2008. 6.Yazıcı, R., Yazışma Teknikleri , Semih Matbacılık: Ankara, 1995. 7.MEGEP. (2008) .Büro Yönetimi ve Sekreterlik İş mektubu Modülü.Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı . 8.AÖF.(2012).Mesleki Yazışmalar:Eskişehir:Anadolu Üniversitesi.
Dersin İçeriği
İletişim Kavramı, Önemi İletişimin Süreci Yazılı İletişim, Resmi Yazılar Resmi Yazıların Birinci Derece Bölümleri Uygulama Resmi Yazıların İkinci Derece Bölümleri Uygulama Resmi Yazı Çeşitleri İş Yazıları Özel Yazılar Öz Geçmiş Hazırlama
Dersin Amacı
İyi bir yazışma sisteminin sağlanmasında yetki ve sorumluluğun kime ait olduğu, işlemlerin yürütülmesinde personele düşen görevlerin neler olduğu iyi bir çalışma sağlayabilmek için dikkat edilmesi gereken konuların hangileri olduğu, yazışma türleri, esasları, ifade usulü, yazı yazma kuralları, yazıların hazırlanması. Öğrencilere mesleki yazışma tekniklerini öğretmektir.