Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Azize Zehra Çelenli Başaran *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Satış Teknikleri-Uygulama Örnekleri İle Birlikte (Serpil Ünal Kestane) Satış Teknikleri Beden Dili - Müşteri - İletişim - Satış Polat Tunçer Satış Teknikleri Yetkin BULUT

Dersin İçeriği

Bankacılık sektöründe müşteri ilişkilerini yönetme, ürün ve hizmetleri pazarlama stratejilerini anlama, satış süreçlerini etkin bir şekilde yürütme ve müşteri memnuniyetini artırma becerilerini kazandırmayı amaçlar. Bu ders, bankacılık ürünleri ve hizmetlerinin pazarlanmasıyla ilgili temel kavramları kapsar ve öğrencilere bankacılık sektöründe rekabet avantajı elde etmek için gerekli olan satış tekniklerini öğretir. Ayrıca, öğrencilere bankacılık sektöründeki müşteri ihtiyaçlarını belirleme, müşteriye özel çözümler sunma ve satış sonrası hizmetlerin etkin bir şekilde yönetilmesi konularında bilgi ve beceri kazandırır. Bu ders, öğrencilere bankacılık sektöründe başarılı bir kariyer için gerekli olan temel pazarlama ve satış becerilerini geliştirme fırsatı sunar.

Dersin Amacı

Öğrencilere modern iş dünyasında başarılı olabilmeleri için gerekli olan temel pazarlama ve satış becerilerini kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, marka yönetimi, rekabet analizi gibi konuları kapsayarak, pazarlama alanının temel kavramlarını anlamalarını sağlar. Aynı zamanda, etkili iletişim, müşteri ilişkileri yönetimi ve satış teknikleri gibi pratik becerilerin geliştirilmesine odaklanır. Öğrenciler, gerçek dünya senaryolarını analiz ederek stratejik pazarlama planları oluşturur ve ürün veya hizmetlerin başarılı bir şekilde satılması için gerekli olan yöntemleri öğrenirler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bankacılık Sektöründe Pazarlama Temelleri Bankacılık sektörünün yapısal özellikleri Bankacılık ürün ve hizmetlerinin çeşitleri Bankacılık sektöründe pazarlama stratejileri ve önemi Bankacılık Sektöründe Pazarlama Temelleri Bankacılık sektörünün yapısal özellikleri Bankacılık ürün ve hizmetlerinin çeşitleri Bankacılık sektöründe pazarlama stratejileri ve önemi
2 Bankacılık Sektöründe Pazarlama Temelleri Bankacılık sektörünün yapısal özellikleri Bankacılık ürün ve hizmetlerinin çeşitleri Bankacılık sektöründe pazarlama stratejileri ve önemi Bankacılık Sektöründe Pazarlama Temelleri Bankacılık sektörünün yapısal özellikleri Bankacılık ürün ve hizmetlerinin çeşitleri Bankacılık sektöründe pazarlama stratejileri ve önemi
3 Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteri ilişkilerinin önemi ve prensipleri Müşteri segmentasyonu ve hedef belirleme Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti yönetimi Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteri ilişkilerinin önemi ve prensipleri Müşteri segmentasyonu ve hedef belirleme Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti yönetimi
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteri ilişkilerinin önemi ve prensipleri Müşteri segmentasyonu ve hedef belirleme Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti yönetimi Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteri ilişkilerinin önemi ve prensipleri Müşteri segmentasyonu ve hedef belirleme Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti yönetimi
5 Satış Teknikleri ve Stratejileri Satış sürecinin temel adımları Müşteriye yaklaşım teknikleri ve etkili iletişim Satışı artırmaya yönelik stratejiler Satış Teknikleri ve Stratejileri Satış sürecinin temel adımları Müşteriye yaklaşım teknikleri ve etkili iletişim Satışı artırmaya yönelik stratejiler
6 Satış Teknikleri ve Stratejileri Satış sürecinin temel adımları Müşteriye yaklaşım teknikleri ve etkili iletişim Satışı artırmaya yönelik stratejiler Satış Teknikleri ve Stratejileri Satış sürecinin temel adımları Müşteriye yaklaşım teknikleri ve etkili iletişim Satışı artırmaya yönelik stratejiler
7 Bankacılık Ürün ve Hizmetlerinin Pazarlanması Bankacılık ürün ve hizmetlerinin tanıtımı Satış promosyonları ve kampanya yönetimi Cross-selling ve up-selling stratejileri Bankacılık Ürün ve Hizmetlerinin Pazarlanması Bankacılık ürün ve hizmetlerinin tanıtımı Satış promosyonları ve kampanya yönetimi
8
9 Bankacılık Ürün ve Hizmetlerinin Pazarlanması Bankacılık ürün ve hizmetlerinin tanıtımı Satış promosyonları ve kampanya yönetimi Cross-selling ve up-selling stratejileri Bankacılık Ürün ve Hizmetlerinin Pazarlanması Bankacılık ürün ve hizmetlerinin tanıtımı Satış promosyonları ve kampanya yönetimi
10 Finansal Analiz ve Müşteriye Özel Çözümler Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi ve analizi Finansal analiz teknikleri ve müşteri profili oluşturma Kişiye özel finansal çözümler ve sunum teknikleri Finansal Analiz ve Müşteriye Özel Çözümler Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi ve analizi Finansal analiz teknikleri ve müşteri profili oluşturma Kişiye özel finansal çözümler ve sunum teknikleri
11 Finansal Analiz ve Müşteriye Özel Çözümler Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi ve analizi Finansal analiz teknikleri ve müşteri profili oluşturma Kişiye özel finansal çözümler ve sunum teknikleri Finansal Analiz ve Müşteriye Özel Çözümler Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi ve analizi Finansal analiz teknikleri ve müşteri profili oluşturma Kişiye özel finansal çözümler ve sunum teknikleri
12 Dijital Pazarlama ve Bankacılıkta Dijitalleşme Dijital pazarlama stratejileri ve araçları Mobil bankacılık ve dijital kanalların kullanımı Müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik dijital çözümler Dijital Pazarlama ve Bankacılıkta Dijitalleşme Dijital pazarlama stratejileri ve araçları Mobil bankacılık ve dijital kanalların kullanımı Müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik dijital çözümler
13 Dijital Pazarlama ve Bankacılıkta Dijitalleşme Dijital pazarlama stratejileri ve araçları Mobil bankacılık ve dijital kanalların kullanımı Müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik dijital çözümler Dijital Pazarlama ve Bankacılıkta Dijitalleşme Dijital pazarlama stratejileri ve araçları Mobil bankacılık ve dijital kanalların kullanımı Müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik dijital çözümler
14 Etik ve Sorumlu Bankacılık Bankacılıkta etik standartlar ve sorumluluklar Tüketicinin korunması ve bankacılık hizmetlerinde güvenilirlik Sürdürülebilir bankacılık uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri