Dersin İçeriği
Pazarlamaya giriş, Ormanlar, Ormancılık ve toplum ihtiyaçları,Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, Pazarlamayı etkileyen son gelişmeler, Pazarlama çevresi, Pazarlama planlaması, Tüketici pazarları, Endüstriyel pazarlar ve uluslar arası pazarlar, Pazar bölümlendirme ve hedef pazarı seçimi, Mamul, Fiyat, Tutundurma, Kişisel satış ve satış geliştirme, Reklam ve halkla ilişkiler, Dağıtım, Hizmet Pazarlaması, Ormancılık işletmesinde pazarlama ve satış yöntemleri, Orman işletmelerinde satış yöntemleri.
Dersin Amacı
Öğrencilere pazarlama kavramı, ilkeleri ve pazarlama konusundaki gelişmeler ışığında orman işletmelerinde uygulanan pazarlama faaliyetleri ve satış yöntemlerini kavratmak ve piyasa şartlarına uygun yeni pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmak.