Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Cemile Çakır *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

......

Dersin İçeriği

Pazarlamaya giriş, Ormanlar, Ormancılık ve toplum ihtiyaçları,Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, Pazarlamayı etkileyen son gelişmeler, Pazarlama çevresi, Pazarlama planlaması, Tüketici pazarları, Endüstriyel pazarlar ve uluslar arası pazarlar, Pazar bölümlendirme ve hedef pazarı seçimi, Mamul, Fiyat, Tutundurma, Kişisel satış ve satış geliştirme, Reklam ve halkla ilişkiler, Dağıtım, Hizmet Pazarlaması, Ormancılık işletmesinde pazarlama ve satış yöntemleri, Orman işletmelerinde satış yöntemleri.

Dersin Amacı

Öğrencilere pazarlama kavramı, ilkeleri ve pazarlama konusundaki gelişmeler ışığında orman işletmelerinde uygulanan pazarlama faaliyetleri ve satış yöntemlerini kavratmak ve piyasa şartlarına uygun yeni pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders amaç ve hedeflerinin tanıtımı, pazarlama ve temel kavramlarına giriş
2 Pazarlama kavramının tarihsel gelişimi, pazarlama ve etik, işletmenin mikro ve makro çevresi, stratejik pazarlama yönetimi
3 Pazar tanımlaması ve çeşitleri, tüketici davranışı ve etkili sosyo kültürel, psikolojik, kişisel değişkenler, İşletme-tüketici ilişkileri
4 Orman ürünleri satış zamanı ve yöntemleri
5 Mal/mamul sınıflandırmaları, mal karması, mamul hayat dönemi, ormancılık işletmelerinde mamul planlama, marka, ambalaj ve mamul politikaları
6 Fiyat, fiyatlandırma sürecinde etkili değişkenler, fiyat belirleme yöntemleri
7 Dağıtım, dağıtım kanalı, dağıtımda işletme dışı organizasyonlar
8 Tutundurma kavramı, tutundurma yöntemleri
9 Ara sınav
10 Satış yönetimi ve reklam
11 Tanıtım ve halkla ilişkiler
12 Satış geliştirme, tutundurma karması ve ormancılık işletmelerinde tutundurma
13 Uluslararası pazarlama, hizmet ve fikir pazarlaması
14 Genel değerlendirme ve yaşam boyu öğrenme stratejileri
15 Orman İşletmesi Ziyareti
16 Yarıyıl sonu sınavı