Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Ahmet Böğrek *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Otomotiv Servis Yönetimi

Dersin İçeriği

Müşteri karşılama, iş emri açılışı, şikayetlerin iş emrine doğru girilmesi, tahmini fiyat verme, tahmini araç teslim süresi verme, servis aşamasında çıkan ön görülmeyen işlemlerin müşteriye haber verilmesi ve onay gerekiyorsa onay alma, araç işlemleri bittikten sonra son kontrol ve temizlik yaptırılması, müşteriye araç teslimi için haber verme, müşterinin ödemeye yönlendirilmesi, bir sonraki bakım ve işlemler ile ilgili müşteriye bilgi verme ve memnuniyet ile müşteriyi uğurlama.

Dersin Amacı

Satış sonrası hizmet veren otomotiv servislerinde müşteriler ile servis organizasyonu arasındaki iletişimin kurulmasını sağlayan pozisyon olarak tanımlanabilen "Servis Danışmanlığı" mesleğinin öğrencilere tanıtılması ve bu alanda çalışmak isteyen öğrenciler için gerekli bilgilerin öğretilmesi dersin amacıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Satış sonrası hizmet organizasyonu
2 Servis danışmanının görevi ve önemi
3 Müşteri karşılama teknikleri
4 İş emri açılışı ve iş emri örnekleri
5 Müşteri şikayetlerinin iş emrine kaydedilmesi
6 Tahmini fiyat hesaplama
7 Aracın servise girişinde görsel kontrolünün müşteri ile birlikte yapılması ve önemi
8 Servis sürecinde öngörülmeyen maliyetlerin müşteri onayına sunulması
9 Müşteri ilişkileri yönetimi
10 Ara Sınav
11 Müşteri memnuniyeti
12 Kalite İyileştirme ve Verimlilik, Karlılık
13 Hizmet Sektörünün Genel Değerlendirmesi ve Satış Sonrası Hizmetin Önemi
14 Hizmet Sektörünün Genel Değerlendirmesi ve Satış Sonrası Hizmetin Önemi
15 Hizmet Sektörünün Genel Değerlendirmesi ve Satış Sonrası Hizmetin Önemi
16 Hizmet Sektörünün Genel Değerlendirmesi ve Satış Sonrası Hizmetin Önemi