Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (Editör:İbrahim. H. DİKEN)( Pegem Akademi)<br />Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim(Editör: Prof.Dr.Necate BAYKOÇ)(Eğiten kitap)<br />Genel eğitim okularında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim(Editör: Prof. Dr. A. Gönül AKÇEMETE)(Kök yayıncılık)<br />İlköğretimde Kaynaştırma(Editör) : İbrahim H. Diken (Pegem Akademi yayıncılık)<br />Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim Uygulamaları Öğretmen El Kitabı(Arzu Tanrıverdi Kış)<br />ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA (Editör): (Prof.Dr. Atilla CAVKAYTAR & Dr. Deniz T. ERSAN)<br />Özel eğitim(Editör: Yrd.Doç.Dr.Veysel AKSOY) (Pegem Akademi)<br />Eğitimsel ve sosyal duygusal bakış açılarıyla üstün yetenekli çocuklar(Doç.Dr.Çağla GÜR)(Anı yayıncılık)<br />İlköğretimde Kaynaştırma (Editör:İbrahim. H. DİKEN)( Pegem Akademi)<br />Zihin yetersizliği olan bireyler ve eğitimleri(Prof.Dr.Süleyman Eripek)(Eğiten kitap)<br />İşitme ve Görme yetersizliği(Dr.Hasan GÜRGÜR-Dr.Pınar ŞAFAK) (Pegem Akademi)<br />Learning Disabilities (Öğrenme Güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri)(Çeviri Editörü:Doç.Dr.Hakan SARI)(Nobel Akademi yayıncılık)<br />Öğrenme Güçlüğü ve özel yetenek(Doç.Dr.Macid Ayhan MELEKOĞLU)(Prof.Dr.Uğur SAK)( Pegem Akademi)<br />Uygulamalı davranış analizi(Editör: Sezgin VURAN)(Eğiten kitap)<br />Özel eğitimde sınıf yönetimi(Editör:Hasan AVCIOĞLU)(Eğiten kitap)<br />Özel gereksinimi olan küçük çocuklar/Very Young Children With Special Needs( NOBEL Akademik Yayıncılık)<br />ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRETİM STRATEJİLERİ /Strategies for Teaching Learners with Special Needs(NOBEL Akademik Yayıncılık)
Dersin İçeriği
Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve özel eğitim, Özel Eğitimin Tarihçesi ,Özel Eğitimde Değerlendirme, Özel eğitimin gelişimi ve özel eğitimde yasal düzenlemeler, Erken çocukluk döneminde özel eğitim, Kaynaştırma eğitimi, Zihin yetersizliği olan çocuklar, Öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Üstün yetenekli çocuklar.
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler, özel gereksinimi olan çocukları, özeliklerini ve bu çocukların almaları gereken özel eğitim hizmetleri ile ilgili genel bilgi ve becerileri öğrenmiş olacaklardır.