Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Şadiye Nur Güleç Öğr. Gör. Şadiye Nur Güleç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Basım Yayın, 2014 A.Okay ve A. Okay,Halkla İlişkiler, İstanbul: Der Yayınları, 2014. M. Alaeddin Asna, Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları, 2012.

Dersin İçeriği

Halkla ilişkilerin doğuşu ve gelişimi, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, kamu ve özel sektörde halkla ilişkiler, güncel yaklaşımlar

Dersin Amacı

Halkla ilişkiler, pazarlama ve reklam ve kampanyalarını tanıtmak ve aradaki farkları açıklamak, bir halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarını öğretmek ve bu bağlamda medya ile ilişkilerde kullanılan yöntemleri uygulamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halkla İlişkilerin Tanımı
2 Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
3 Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler
4 Halkla İlişkiler Teorileri: Basın Ajansı ve Kamuoyu Bilgilendirme
5 Halkla İlişkiler Teorileri: İki Yönlü Asimetrik Model ve İki Yönlü Simetrik Model
6 Halkla İlişkiler ve Lobicilik
7 Halkla İlişkiler Süreci
8 Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk
9 Ara Sınav Haftası
10 Halkla İlişkiler ve Sponsorluk
11 Basınla İlişkiler
12 Halkla İlişkiler Kampanyalarında Araştırma, Planlama ve Uygulama
13 Halkla İlişkiler ve Etik, Kriz Yönetimi
14 Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler
15 Gerilla Halkla İlişkiler
16 Final Sınavları