Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Aybike Tuba Özden *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ders için önerilen diğer hususlar

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama kavramı, önemi, pazarlamanın tarihsel gelişimi, belli başlı kuramları, araştırma ve planlama süreçleri, pazarlama karması elemanları gibi konular üzerinde durulacaktır. Bu doğrultuda, öğrencilere video çekimleri ve sunularla ders ünite ünite anlatılacak, alan konuları kavratılacaktır. Ders konuları, öncelikle öğretim elemanı tarafından öğrencilere anlatılacak, ardından interaktif şekilde geri dönüşlerin alınması sağlanacaktır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri pazarlama disiplininin temellerini, pazarlama karmasını ve pazarlama karması unsurlarını açıklayabilecek, yoğun rekabet ortamında pazarlama faaliyetlerini anlatabilecek, Pazarlama disiplini kapsamında yaşanan gelişmeleri ifade edecek seviyeye getirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Amacı, İşlenişi ve Öğrencinin Temel Yükümlülükleri Hakkında Bilgi Verme ve PAZARLAMA TANIMI, KONUSU VE KAVRAMLARI
2 Pazarlama Kavramının ve İlgili Temel Kavramların Açıklanması
3 Pazarlama Anlayışındaki Gelişmelerin İncelenmesi
4 Pazarlama Karması elemanlarının açıklanması Ürün Karmasının incelenmesi
5 Pazarlama Karması elemanlarının açıklanması Fiyat Karmasının incelenmesi
6 Pazarlama Karması elemanlarının açıklanması Dağıtım Karmasının incelenmesi
7 Pazarlamanın makro ve mikro çevresinin incelenmesi
8 Pazar çeşitleri: Tüketici Pazarları ve Endüstriyel pazarların incelenmesi
9 Ara sınav
10 Pazarlama Yöntem ve stratejileri
11 Stratejik pazarlama yönetimi
12 PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ (PBS)VE PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Konularının incelenmesi
13 HİZMET PAZARLAMASI
14 Pazarlama Etiği Konusunun İncelenmesi
15 Final sınavı