Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Şadiye Nur Güleç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çeşitli iletişim araçlarında ücret karşılığında yer almayı sağlayan reklam, amaç ve uygulama yöntemleri bakımından farklılaşmaktadır. Ders içerisinde reklama ait farklılaşmalar incelenecek ve reklamın gelişimi üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği

Dersin PowerPoint sunum yoluyla aktarılması, ders kitaplarından okutulması, dersle ilgili çalışmalar yaptırılması, ara sınav ve final sınavları ile ders ölçümü yapılması

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, reklamın halkla ilişkiler uygulamalarındaki yeri, amacı ve önemini vurgulayarak, reklamın dünden bugüne gelişimi, çeşitleri ve yapısı hakkında bilgi vermektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Can examine and evaluate the institution's advertisements from various angles.
2 Reklam Türleri ve Reklamın İşlevleri
3 Reklamın Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi ve Reklamın Amaçları
4 Reklamın Önemi ve Reklamın Hedef Kitlesi
5 Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler
6 Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler
7 Reklam Ortamlarına Giriş: Basılı Reklam Ortamları
8 Gazete ve Dergi Reklamlarında Yer Alan Öğeler
9 Ara Sınav
10 Televizyon Reklamı ve Türleri
11 Reklam Ortamları: Radyo
12 Açıkhava Reklamları
13 Transit reklam ve çeşitleri
14 İnternet Reklamcılığı
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavları