Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Esma Gökmen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İnal, Kemal, 2009, Medyaokuryazarlığı El Kitabı, Ütopya Yay., Ankara. Şimşek, Melda Cinman ve Türkoğlu Nurçay, 2016, Medya Okuryazarlığı, Pales Yay., İstanbul.

Dersin İçeriği

Kitle iletiiim araçları ve sunulan içeriklerin hedef kitlenin tüketim alışkanlıklarına bağlı olarak toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkisini irdelenmektedir

Dersin Amacı

Öğrencilerin kitle iletişim araçlarının yapı ve işlevlerini öğrenmeleri, medya içeriklerini, medyanın toplumsal, siyasal ve ekonomik yaşama etkilerini bilinçli ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz etmeleri amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Medya Okuryazarlığı Kavramı, Konumu ve Uygulamaları
2 Dijital Çoklu Ortam: Bilgisayar İnternet ve Mobil Teknolojiler
3 Medya okur yazarlığı eğitiminin önemi ve ihtiyaçlar.
4 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Temel Yaklaşımlar
5 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Temel Yaklaşımlar
6 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Benjamin Bloom, Albert Bandura, George Gerbner, Marshall Mac Luhan'ın Temel Yaklaşımları
7 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Örnek Ülke Uygulamaları: Amerika
8 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Örnek Ülke Uygulamaları: İngiltere, Avustralya, Kanada
9 Ara Sınav
10 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Örnek Ülke Uygulamaları: İrlanda, Fransa, Almanya, İspanya, Yunanistan, İsrail, Güney Afrika, Latin Amerika Ülkeleri, Rusya, Finlandiya, Türkiye.
11 Medya Okuryazarlığı Dersi ve Temel Konuları:Medya Mesajı Türleri, Reklam, Video, Film Analizi
12 Medya Okuryazarlığı Dersi ve Temel Konuları: Belgesel, Eğitim, Sağlık, Eğlence, Spor
13 Medya Okuryazarlığı Dersi ve Temel Konuları: Futbol Endüstrisi, Dijital ve Çevrimiçi İçerik, Medya Okuryazarlığında Yoğunlaşılan Kavramlar
14 Medya Okuryazarlığında Yoğunlaşılan Kavramlar
15 Medya Okuryazarlığında Yoğunlaşılan Kavramlar: Güvenlik, Anlam ve Anlama
16 Final Sınavı