Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Şadiye Nur Güleç Öğr. Gör. Şadiye Nur Güleç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Peltekoğlu, Filiz (2007),Halkla İlişkiler nedir, Beta Yay., İstanbul (s.360-439, s.190-195) Okay, Aydemir (2012), Sponsorluk, Der Yayınları, İstanbul. Kotler, Philip (2006), Kurumsal Sosyal sorumluluk, MediaCat, İstanbul Aydede, Ceyda (2007) Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat, İstanbul

Dersin İçeriği

Sponsorluk kavramı, türleri, yasal yapısı, sosyal sorumluluk ilkeleri, önemi, sponsorluk ve sosyal sorumluluk kampanyaları gibi konular işlenecektir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bir halkla ilişkiler aracı olarak sponsorluk ve sosyal sorumluluğun ana hatlarının ortaya konulması ve öğrencilere bunlarla ilgili projeleri ile ilgili deneyim kazandırılmasıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sponsorluk kavramı, amaçları, önemi
2 Sponsorluk Çeşitleri, Tuzak Pazarlama ve Sponsorluk Yönetimi
3 Sponsorluk Projelerinin ve Sözleşmelerinin Hazırlanması
4 Sponsorluk Uygulama Örneklerinin incelenmesi
5 Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Gelişim Süreci
6 Sosyal Sorumluluğun Uygulama Alanları
7 Sponsorluk çeşitleri ve kategorileri
8 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Örneği
9 Ara Sınav Haftası
10 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Örneği
11 Öğrenci Projelerinin Sunumu
12 Öğrenci Projelerinin Sunumu
13 Öğrenci Projelerinin Sunumu
14 Öğrenci Projelerinin Sunumu
15 Öğrenci Projelerinin Sunumu
16 Final Sınavları