Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kurumsal Reklamcılık, Reklamdan Kurumsala Giden Yol, Aydemir OKAY, Derin Yayınları Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam, Işıl KARPAT, Yayınevi Yayıncılık Şimdi Reklamlar, Müge Elden , Özkan Ulukök , Sinem Yeygel, İletişim Yayınları Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, Füsun Topsümer , Müge Elden, İletişim Yayınları Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Füsun Kocabaş , Müge Elden , Nilay Yurdakul, İletişim Yayınları
Dersin İçeriği
Kurumsal reklamın tanımı, hedef kitlesi, araçları, amaçları ve çeşitleri öğretim elemanı tarafından öğrenciye aktarıldıktan sonra, ders kapsamında öğrenciler genel reklamcılık bilgilerini de kullanarak kurumsal reklam kampanyası hazırlamaları ve bu projelerini çoklu ortam araçları vasıtasıyla sunmaları amaçlanmaktadır. Ders işlenişinde öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenerek, öğrencilerin aktif biçimde derse katılımları hedeflenmektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamalarından kurumsal reklamcılık hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda halkla ilişkiler uygulamalarından kurumsal reklamcılık hakkında bilgi verilerek; kurumsal reklamlarda kullanılan araç ve ortamlar, kurumsal reklamın hedef kitleleri, teknikleri, türleri ve Türkiye'de ki uygulamaları hakkında bilgilendirilme hedeflenmektedir. Verilen teorik bilgilerin, güncel örneklerle ve yapılacak reklam kampanyası çalışmalarıyla somutlaştırılması amaçlanmaktadır.