Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Şadiye Nur Güleç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kurumsal Reklamcılık, Reklamdan Kurumsala Giden Yol, Aydemir OKAY, Derin Yayınları Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam, Işıl KARPAT, Yayınevi Yayıncılık Şimdi Reklamlar, Müge Elden , Özkan Ulukök , Sinem Yeygel, İletişim Yayınları Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, Füsun Topsümer , Müge Elden, İletişim Yayınları Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Füsun Kocabaş , Müge Elden , Nilay Yurdakul, İletişim Yayınları

Dersin İçeriği

Kurumsal reklamın tanımı, hedef kitlesi, araçları, amaçları ve çeşitleri öğretim elemanı tarafından öğrenciye aktarıldıktan sonra, ders kapsamında öğrenciler genel reklamcılık bilgilerini de kullanarak kurumsal reklam kampanyası hazırlamaları ve bu projelerini çoklu ortam araçları vasıtasıyla sunmaları amaçlanmaktadır. Ders işlenişinde öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenerek, öğrencilerin aktif biçimde derse katılımları hedeflenmektedir.

Dersin Amacı

Dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamalarından kurumsal reklamcılık hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda halkla ilişkiler uygulamalarından kurumsal reklamcılık hakkında bilgi verilerek; kurumsal reklamlarda kullanılan araç ve ortamlar, kurumsal reklamın hedef kitleleri, teknikleri, türleri ve Türkiye'de ki uygulamaları hakkında bilgilendirilme hedeflenmektedir. Verilen teorik bilgilerin, güncel örneklerle ve yapılacak reklam kampanyası çalışmalarıyla somutlaştırılması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kurumsal reklam kavramı, tanımı, kapsamı ve tarihçesi.
2 Kurumsal reklamın amaçları ve hedef kitlesi.
3 Kurumsal reklam harcamaları, bütçesi, kurumsal reklam mecraları.
4 Kurumsal reklamın iletişim araçlarında kullanımı
5 Kurumsal reklam çeşitleri
6 Kurumsal reklam çeşitleri
7 Kurumsal reklamın fonksiyonları, kurumsal reklam kampanyası, kampanya hazırlama süreci, dikkat edilmesi gereken hususlar
8 Kurumsal reklam kampanyası hazırlama süreci
9 Ara Sınav
10 Kurumsal reklam kampanyaları ve uygulamada ortaya çıkan yenilikler, kurumsal reklamın etkinliğini ölçme
11 Öğrencilerle kurumsal reklam kampanyası hazırlama çalışması
12 Öğrencilerle kurumsal reklam kampanyası hazırlama çalışması
13 Öğrencilerle kurumsal reklam kampanyası hazırlama çalışması
14 Öğrencilerle kurumsal reklam kampanyası hazırlama çalışması
15 Öğrencilerle kurumsal reklam kampanyası hazırlama çalışması
16 Öğrencilerle kurumsal reklam kampanyası hazırlama çalışması