Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Aybike Tuba Özden Öğr. Gör. Şadiye Nur Güleç Öğr. Gör. Şadiye Nur Güleç Öğr. Gör. Aybike Tuba Özden *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders konuları, öncelikle öğretim elemanı tarafından öğrencilere anlatılacak, ardından interaktif şekilde geri dönüşlerin alınması sağlanacaktır.

Dersin İçeriği

Müşteri İlişkileri Yönetimi Aktepe,Cemalettin; Tolon Metehan; Baş, Mehmet (2008) Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yay. Ankara Çiçek, ercan (2017), Pazarlamada ve Rekabette Başarı Anahtarı Müşteri İlişkileri Yönetimi, Eğitim Yayınevi ,Konya

Dersin Amacı

Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikâyetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen, ilişkisel pazarlama sürecinde veri toplama yetkinliğine sahip bireyler yetiştirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Temel Kavramlar (MÜŞTERİ TATMİNİ MÜŞTERİ SADAKATİ SATIŞ VE PAZARLAMADA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ VE İLİŞKİSEL PAZARLAMA MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA MÜŞTERİ YAŞAM BOYU DEĞER)
3 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİNDE İLETİŞİM
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri
5 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN TÜRLERİ VE MODELLERİ
6 Müşterilerin Kazanılması ve Elde Tutulması
7 Müşteri Hizmet Sistemi
8 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE BİLGİ YÖNETİMİ SÜRECİ
9 Ara Sınav
10 TEKNOLOJİK GELİŞMELER IŞIĞINDA CRM’DEN E-CRM’E GEÇİŞ WEB 1.0 –WEB 2.0
11 MOBİL TİCARET KAVRAMI VE WEB 3.0. ve WEB 4.0
12 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN GELECEĞİ VE SOSYAL MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
13 CRM’DE YENİ YAKLAŞIM: E-CRM VE E- CRM UYGULAMALARI
14 MİY UYGULAMA ÖRNEKLERİ
15 YIL SONU SINAVI