Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yükselen, Cemal (2008), Pazarlama: İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yay. Ankara. Paşalı, Nihal (2009), Pazarlama İletişimi, Detay Yay.Ankara Kotler, Philip (2007), Kamu Sektöründe Pazarlama, Çev. Zeynep Kökkaya Chalar, MediaCat, İstanbul. Bozkurt, İzzet (2007), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Yay., İstanbul Odabaşı, Yavuz (2000), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yay., İstanbul.
Dersin İçeriği
Bu derste pazarlama kavramı, önemi, pazarlamanın tarihsel gelişimi, belli başlı kuramları, araştırma ve planlama süreçleri, pazarlama iletişimi elemanları olan halkla ilişkiler, reklam, satış yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi gibi konular üzerinde durulacaktır.
Dersin Amacı
Küreselleşen dünyada ayrı bir önem kazanan pazarlama iletişiminin kuramsal ve uygulama alanlarında öğrencilerin genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve tutundurma stratejilerinin iletişim faaliyetlerine dönüşme süreci, bütünleşik pazarlama iletişiminin temelinde yer alan iletişim kanalı ve kanal elemanları ile her bir iletişim karması elemanının özellikleri, amaçları, uygun medya seçimi ve işletmenin iletişim karması ile pazarlama karmasının entegrasyonları konuları işlenerek öğrencilere alan konularının kavratılması.