Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Aybike Tuba Özden *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yükselen, Cemal (2008), Pazarlama: İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yay. Ankara. Paşalı, Nihal (2009), Pazarlama İletişimi, Detay Yay.Ankara Kotler, Philip (2007), Kamu Sektöründe Pazarlama, Çev. Zeynep Kökkaya Chalar, MediaCat, İstanbul. Bozkurt, İzzet (2007), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Yay., İstanbul Odabaşı, Yavuz (2000), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yay., İstanbul.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama kavramı, önemi, pazarlamanın tarihsel gelişimi, belli başlı kuramları, araştırma ve planlama süreçleri, pazarlama iletişimi elemanları olan halkla ilişkiler, reklam, satış yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi gibi konular üzerinde durulacaktır.

Dersin Amacı

Küreselleşen dünyada ayrı bir önem kazanan pazarlama iletişiminin kuramsal ve uygulama alanlarında öğrencilerin genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve tutundurma stratejilerinin iletişim faaliyetlerine dönüşme süreci, bütünleşik pazarlama iletişiminin temelinde yer alan iletişim kanalı ve kanal elemanları ile her bir iletişim karması elemanının özellikleri, amaçları, uygun medya seçimi ve işletmenin iletişim karması ile pazarlama karmasının entegrasyonları konuları işlenerek öğrencilere alan konularının kavratılması.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlama İletişimine giriş, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişiminin temel kavramları
2 TUTUNDURMA KARMASI ELEMANLARI VE HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ
3 PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE REKLAM
4 PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE KİŞİSEL SATIŞ
5 PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE SATIŞ TUTUNDURMA
6 PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE DOĞRUDAN PAZARLAMA
7 SUBLİMİNAL MESAJ
8 Ara Sınav
9 ETKİLİ ONLİNE PAZARLAMA TEKNİKLERİ
10 PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE SPONSORLUK
11 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE ÖZELLİKLERİ
12 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ YAKLAŞIMINDA MEDYA İLETİŞİMİ VE MEDYA PLANLAMA
13 İLETİŞİM MODELLERİ
14 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİnde STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
15 FİNAL SINAVI