Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Şerif Arslan Öğr. Gör. Dr. Şadiye Nur Güleç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Wilcox, D. L., Cameron, G. T. (2012). Public Relations: Strategies and Tactics. Türk, M. (2019). Halkla İlişkiler Uygulamaları. Güncel sektör raporları, vaka analizleri, kurum içi dokümanlar. Staj yapılan kurumun verdiği iç kaynak ve yönergeler.

Dersin İçeriği

Staj dersi kapsamında öğrenciler, bölüm tarafından uygun görülen kamu/özel sektör kuruluşlarında görev alarak; basın bülteni hazırlama, sosyal medya içerik yönetimi, organizasyon düzenleme, medya ilişkileri yürütme ve kriz iletişimi gibi alanlarda deneyim kazanırlar.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin teorik olarak öğrendikleri bilgi ve becerileri, kamu ve özel sektör kurumlarında uygulamaya dökerek mesleki deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin işleyişini yerinde gözlemleyerek mesleki yeterliliklerini geliştirirler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı, staj yönergesinin açıklanması, staj süreci hakkında bilgilendirme, kurum seçimi ve görev tanımlarının netleştirilmesi.
2 Staj kurumunun tanınması: Kurumun yapısı, iletişim birimleri, halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin genel işleyişi.
3 Kurum içi iletişim uygulamalarının gözlemlenmesi: Kurumsal iletişim, iç iletişim, medya ilişkileri süreçleri.
4 Stajyer öğrencinin birim içine adaptasyonu, görev dağılımı, günlük iş akışının öğrenilmesi ve ilk uygulama görevleri.
5 Halkla ilişkiler kampanyaları planlama süreçlerinin gözlemlenmesi veya uygulamalara destek verilmesi.
6 Medya ilişkileri uygulamaları: Basın bülteni hazırlama, medya takibi, dijital ortam izleme süreçleri.
7 Sosyal medya yönetimi: İçerik planlama, paylaşım hazırlığı, temel içerik üretimi süreçlerine katılım.
8 Etkinlik yönetimi: Kurum içi/kurum dışı etkinliklerin planlama ve organizasyon süreçlerinin gözlemlenmesi. Yapay Zeka araçlarının kullanımının gözlenmesi
9 Kurum dışı ilişkiler ve paydaş analizlerinin gözlemlenmesi; kurum imajı ve itibar yönetimi uygulamaları.
10 Kriz iletişimi temel süreçlerinin gözlemlenmesi veya bir örnek olay analizi yapılması.
11 Staj sırasında yürütülen görevlerin düzenlenmesi, çıktılarının toplanması ve staj raporunun ilk taslağına başlanması.
12 Danışman öğretim elemanı ile değerlendirme görüşmesi; staj sürecine ilişkin ara rapor hazırlanması.
13 Staj faaliyetlerinin tamamlanması, kurum değerlendirme formunun alınması, staj raporunun son düzenlemeleri.
14 Final değerlendirme: Öğrencinin staj raporunu teslimi, sorumlu öğretim elemanı görüşmesi ve genel değerlendirme.
15 Final değerlendirme: Öğrencinin staj raporunu teslimi, sorumlu öğretim elemanı görüşmesi ve genel değerlendirme.