Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Mustafa Öcal Doç. Dr. Aybike Tuba Özden *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Zeyyat SABUNCUOĞLU (2016). İşletme, Aktüel, Bursa. Orhan BAYTAR (2013). Teorik ve Pratik açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Çizgi Kitabevi, Konya. Michael KUYUCU (2012). Türkiye'de Medya Ekonomisi, Esen Kitap, İstanbul. Erdal DAĞTAŞ (2013). Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği, Anadolu Üni., Ankara. İlgili Makaleler Halil İbrahim GÜRCAN, İpek KUMCUOĞLU (2017). Gelenekselden Yeniye Medya İşletmeciliği Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Yaşanan Dönüşümler Üzerine Bir Değerlendirme, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 27 , 149 - 164 Kübra Nur DURAN , İrem YENİCELER , (2019), Gelenekselden Yeni Medyaya Geçiş Sürecinde İçerik Üretimi Sürecinin Dönüşümü: Cüneyt Özdemir Youtube Kanalı. Yeni Medya Elektronik Dergisi, Cilt 3 , Sayı 3, 200 - 212 Nurhayat YOLOĞLU (2019). Yakınsama (Convergence ) ve Çapraz Medya (Crossmedıa) Stratejisinin Medya Sektöründe Yansımaları,. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-GİFDER), 7, 1449-1464 v.d. makaleler

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, ekonominin makro ve mikro değerleri ışığında medya işletmelerinin yapısal özellikleri, ürün, üretim ve hizmet stratejileri ile Türkiye’de faaliyet gösteren medya işletmeleri ve gruplarından oluşmaktadır.

Dersin Amacı

Öğrencilerin, medya kuruluşlarının yapısal özellikleri ve ekonomideki yeri konusunda bilgilenmelerini ve bu konuda yorum yapabilmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 MEDYA EKONOMİSİ KAVRAM VE GELİŞİMİ
2 MEDYA EKONOMİSİNDE KULLANILAN KURAM VE MODELLER
3 MEDYA EKONOMİSİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ
4 MEDYA EKONOMİSİNİN ÜRÜN VE ÜRETİM YAPISI
5 MEDYA SEKTÖRÜNDE ÜRETİM STRATEJİLERİ
6 MEDYA SEKTÖRÜNDE HİZMET STRATEJİLERİ
7 EKONOMİK KOŞULLARIN MEDYA EKONOMİSİNE ETKİLERİ
8 MEDYA SEKTÖRÜNÜN PİYASA YAPISI VE MÜLKİYET YOĞUNLAŞMASI
9 TÜRKİYE’DE MEDYA EKONOMİSİNİN MÜLKİYET AÇISINDAN YAPISAL ANALİZİ
10 TÜRKİYE’DE MEDYA EKONOMİSİNİN YAPISAL DÖNÜŞÜMÜ
11 TÜRK MEDYA EKONOMİSİNDE YAZILI BASININ YERİ
12 TÜRK MEDYA EKONOMİSİNDE TELEVİZYONUN YERİ
13 TÜRK MEDYA EKONOMİSİNDE RADYONUN YERİ
14 TÜRK EKONOMİSİNDE YER ALAN MEDYA GRUPLARI