Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Sevda Yalçın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kocabaş, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (1999), Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları, İstanbul.

Dersin İçeriği

Bu dersin temel içeriği; İletişim Biçimleri ve İletişimin Sınıflandırılması, Hedef Kitlenin Tanımı ve Özellikleri, Müşteriler, Tedarikçiler, Rakipler, Kaynak Sağlayıcılar, Düzenleyiciler ve Denetleyiciler, Pazar Yapısı ve Çevresel Unsurları ile Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bireysel Faktörler’dir.

Dersin Amacı

Bu derste, iletişimde hedef kitleyi belirlemek, hedef kitleyi tanımlamak, hedef kitlenin davranışını etkileyen faktörleri açıklamak amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İletişime Giriş
2 İletişim Biçimleri ve İletişimin Sınıflandırılması
3 Hedef Kitle Kavramı
4 Hedef Kitlenin Tanımı ve Özellikleri
5 Müşteriler, Tedarikçiler, Rakipler, Kaynak Sağlayıcılar, Düzenleyiciler ve Denetleyiciler, Pazar Yapısı ve Çevresel Unsurlar
6 Müşteriler, Tedarikçiler, Rakipler, Kaynak Sağlayıcılar, Düzenleyiciler ve Denetleyiciler, Pazar Yapısı ve Çevresel Unsurlar
7 Ara Sınav
8 Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bireysel Faktörler
9 Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Grupsal Faktörler
10 Satın Alma Davranışı, Satış Tutundurma
11 Satın Alma Davranışı, Satış Tutundurma
12 Tüketici Satın Alma Karar Süreci
13 Tüketici Satın Alma Modelleri
14 Toplumsal Sorumluluk ve Etik
15 Final Sınavı