Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Yaşar Gültekin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Turizm Pazarlaması, Necdet Hacıoğlu, Nobel Yayıncılık. Marketing for Hospitality and Tourism, Philip Kotler (Eser Sahibi), John T. Bowen (Eser Sahibi), James C. Makens (Eser Sahibi), Seyhmus Baloglu (Eser Sahibi), Pearson Publishing.

Dersin İçeriği

Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm İşletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi, varış yeri pazarlaması.

Dersin Amacı

Turizm pazarlaması ve turizm pazarlama karmasını oluşturan unsurlar; turizm endüstrisinde pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme stratejilerini uygulayabilme becerisinin kazandırılması; turizm işletmelerinde pazarlama stratejileri ve pazarlama planı unsurlarını değerlendirebilmek; pazarlama stratejilerinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz ederek, gerekli iyileştirmeleri yapabilme becerisi kazandırmak; turizm işletmelerinde tanıtım ve tutundurma faaliyetlerini analiz edebilme; turistik ürünlerin yaşam sürecini öğrenerek, farklı dönemlerde ürünün piyasadaki etkinliğini arttırıcı stratejiler üretme; tüketicilerin turizm ürünlerinden memnuniyet düzeylerinin tespit etmek; tüketici şikâyetleri karşısında etkili çözümler üretebilmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Turizm Pazarlaması ile İlgili Temel Kavramlar
2 Turizm İşletmeleri Pazarlama Çevresi Analizi
3 Pazarlama Stratejileri I
4 Pazarlama Stratejileri II
5 Hedef Pazarın Belirlenmesi -I (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) Quiz
6 Hedef Pazarın Belirlenmesi II (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma)
7 Algılama I
8 Algılama II
9 Vize sınavı
10 Turizm Ürünü
11 Turizmde Fiyatlandırma
12 Dağıtım
13 Tutundurma IITutundurma
14 Pazarlama Karmasında +3 P
15 Pazarlama Karmasında +3 P
16 Dönem Sonu Sınavı