Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Yaşar Gültekin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Emeksiz, M. ve Yolal, M. (2005). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Yardımcı Ders Kitapları Şener, Burhan. (2001). Otel İşletmeciliğinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Gökdeniz, A. (1999). Otel İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi. Foster, L. D. (1992). Rooms at the Inn: Front Office Operations and Administration. Ohio: Macmillan/Mcgraw- Hill.

Dersin İçeriği

Önbüro Departmanının Önemi; Önbüro Departmanın Organizasyon Yapısı; Önbüro İşlemleri; Önbüro Personelinin Görev ve Sorumlulukları; Rezervasyon Süreci; Rezervasyon Çeşitleri; Rezervasyon Durum Analizleri; Rezervasyonlarda Karşılaşılan İstisnai Durumlar; Resepsiyon Bölümü, Check-in ve Check-out İşlemleri; Önkasa Bölümü, Hesap Çeşitleri, Hesap Özellikleri, Ödeme Şekilleri ve Ödeme Araçları; Üniformalı Hizmetler ve Santral Bölümleri; Oda Satış Süreci; Oda Satış Teknikleri; Oda Satışında Özel Durumlar; Önbüro-Konuk İlişkileri ve Konuk Şikayetleri.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, otel işletmelerinde önbüro departmanının rolü hakkında bilgi vermektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Önbüro Operasyonu Ön büronun diğer departmanlarla ilişkisi
2 Önbüro Çalışanlarının Özellikleri Çalışan özelliklerinin önem analizi
3 Vardiyalar I Vardiya çizelgesi oluşturma
4 Vardiyalar II Vardiyaların simülasyonu
5 Oda ve Pansiyon Tipleri Yeni bir otelde oda ve pansiyon tiplerinin belirlenmesi
6 Giriş Öncesi Yapılan İşlemler Rezervasyon alma işlemi
7 Oda Blokajı Gruplar için oda blokajı
8 Kayıt Süreci Kayıt süreci simülasyonu
9 Ara sınav
10 Acente İstatistikleri Excel
11 Tesis İstatistikleri Excel
12 Müşteri memnuniyeti Müşteri memnuniyeti anketi hazırlanması
13 Gelir Yönetimi I Gelir Yönetimi Problemleri
14 Gelir Yönetimi II Gelir Yönetimi Problemleri
15 Turizm ve Etik Etik İkilemler
16 Yılsonu Sınavı