Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Emeksiz, M. ve Yolal, M. (2005). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Yardımcı Ders Kitapları Şener, Burhan. (2001). Otel İşletmeciliğinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Gökdeniz, A. (1999). Otel İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi. Foster, L. D. (1992). Rooms at the Inn: Front Office Operations and Administration. Ohio: Macmillan/Mcgraw- Hill.
Dersin İçeriği
Önbüro Departmanının Önemi; Önbüro Departmanın Organizasyon Yapısı; Önbüro İşlemleri; Önbüro Personelinin Görev ve Sorumlulukları; Rezervasyon Süreci; Rezervasyon Çeşitleri; Rezervasyon Durum Analizleri; Rezervasyonlarda Karşılaşılan İstisnai Durumlar; Resepsiyon Bölümü, Check-in ve Check-out İşlemleri; Önkasa Bölümü, Hesap Çeşitleri, Hesap Özellikleri, Ödeme Şekilleri ve Ödeme Araçları; Üniformalı Hizmetler ve Santral Bölümleri; Oda Satış Süreci; Oda Satış Teknikleri; Oda Satışında Özel Durumlar; Önbüro-Konuk İlişkileri ve Konuk Şikayetleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, otel işletmelerinde önbüro departmanının rolü hakkında bilgi vermektir.