1 |
Dersin Tanıtımı, Amaç ve İçeriği, Fen Bilgisi Ders Kitaplarının Eğitimdeki Rolü |
Öğrencilerle ders kitapları üzerine genel bir değerlendirme |
|
|
2 |
Fen Bilgisi Öğretim Programları ve Ders Kitapları |
Öğretim programları ve ders kitapları arasındaki bağlantının analizi |
|
|
3 |
Ders Kitaplarında Pedagojik Uygunluk ve Öğrenme Teorileri |
Farklı öğrenme teorilerine göre ders kitabı içeriklerinin analizi |
|
|
4 |
Ders Kitaplarında Bilimsel Doğruluk ve Kavram Yanılgıları |
Seçilen bir ders kitabında bilimsel doğruluk analizi |
|
|
5 |
Ders Kitaplarında Kullanılan Öğretim Stratejileri |
Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin öğretim stratejileri açısından analizi |
|
|
6 |
Ders Kitaplarında Görsel ve Dilsel Tasarım |
Seçilen kitaplarda görsel tasarımın etkili kullanımı ve öğrenci seviyesine uygunluğu |
|
|
7 |
Uluslararası Ders Kitabı İnceleme Kriterleri |
PISA, TIMSS gibi uluslararası standartlara göre ders kitabı değerlendirme |
|
|
8 |
Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Açısından Değerlendirilmesi |
Öğretmen ve öğrenci geri bildirimleriyle ders kitaplarının güçlü ve zayıf yönleri |
|
|
9 |
Ara Sınav |
Dersin ilk 8 haftasında öğrenilenlerin değerlendirilmesi |
|
|
10 |
Fen Bilimleri Ders Kitabı Hazırlama Komisyonu ile Tanışma ve Tartışma |
Uzmanlarla ders kitabı hazırlama ve değerlendirme süreci hakkında tartışma |
|
|
11 |
Ders Kitaplarının Güncellenmesi ve Revizyon Süreci |
Ders kitaplarının güncellenme süreçleri ve yayınevlerinin rolü |
|
|
12 |
Alternatif Öğretim Materyalleri Tasarlama |
Eksik yönleri tamamlamak için alternatif materyaller geliştirme |
|
|
13 |
Ders Kitaplarının Eğitimdeki Geleceği ve Dijital Materyaller |
Dijital ders kitapları ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitime etkisi |
|
|
14 |
Ders Kitabı İnceleme Raporlarının Hazırlanması |
Öğrencilerin kendi ders kitabı analiz raporlarını hazırlamaları |
|
|
15 |
Öğrenci Sunumları ve Geri Bildirim |
Öğrenciler, ders kitaplarını değerlendiren raporlarını sunarlar |
|
|
16 |
Final Değerlendirmesi |
Bütün sürecin değerlendirilmesi, genel tartışma ve geribildirim |
|
|