Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
White, R., Gunstone, R. (1992). Probing Understanding. London: Routledge.
Keely, P., Eberle, F., Farrin, L., and Olliver, L. (2008). Uncovering Students’ Ideas in Science, Vol 1, 2 and 3, NSTA Press.
Taber K. S., (2002), Chemical misconceptions-prevention, diagnosis and cure. London: Royal Society of Chemistry.
Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M.F. 1997; Kimya Öğretimi, YÖK Yayını, Ankara
Canan Laçin ŞİMŞEK, 2019 (Editör) Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Pegem, Ankara.
Dersin İçeriği
Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı; Bilişsel Öğrenme ve Kavram Öğrenimi; Fen Öğretiminde Temel Kavramlar ve Kavram Yanılgıları; Kavram Öğretiminde Kullanılabilecek Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları; Kavram Haritaları; Kavramsal Karikatürler; Analojiler; Kavramsal Değişim Metinleri; Fen Öğretiminde Kavramsal Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi; Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunları olası oluşma nedenlerinin kavramaktır.