Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kapsamında gerçekleştirilecek öğrenme etkinlikleri arasında bireysel ve grup halinde deney tasarlama, laboratuvar uygulamaları, deney raporu hazırlama, mikro öğretim uygulamaları, grup sunumları ve akran değerlendirmeleri yer almaktadır. Öğretim yöntemleri olarak anlatım, gösterip yaptırma, keşfetmeye dayalı öğrenme, işbirlikli öğrenme, problem temelli öğrenme ve uygulamalı öğretim teknikleri kullanılacaktır. Öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilerek laboratuvar öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerinin gelişmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, fen öğretiminde laboratuvar yöntemlerinin etkin kullanımını geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Ders kapsamında fen programındaki kazanımlara uygun deneylerin seçimi, deney tasarımı, deneylerin uygulanması, veri toplama ve analiz etme, sonuçların yorumlanması ve raporlanması gibi süreçler ele alınır. Ayrıca öğrenci merkezli laboratuvar etkinlikleri, alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ve öğretim programına dayalı laboratuvar planlaması gibi konulara da yer verilir. Öğrenciler, laboratuvar ortamında öğretmen rolünü deneyimleyerek uygulama yapma fırsatı bulurlar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının fen öğretiminde laboratuvar yöntemini etkili şekilde kullanabilmelerini sağlamak; deney tasarlama, uygulama, sonuçları değerlendirme ve bilimsel süreç becerilerini geliştirme konusunda yeterlik kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilerin, fen konularını laboratuvar ortamında öğretim programına uygun biçimde yapılandırmaları ve öğrenci merkezli etkinlikler geliştirmeleri hedeflenmektedir.