Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kapsamında gerçekleştirilecek öğrenme etkinlikleri arasında grup tartışmaları, çevre ile ilgili vaka analizleri, proje hazırlama, çevre eğitimi etkinliği tasarlama, görsel materyal kullanımı, saha gezileri ve drama gibi etkinlikler yer almaktadır. Öğretim yöntemleri olarak anlatım, tartışma, işbirlikli öğrenme, problem temelli öğrenme, deneyimsel öğrenme ve sunum teknikleri kullanılacaktır. Öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilerek çevresel farkındalıklarının artırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, çevre kavramı ve çevre sorunları, çevre eğitiminin tarihsel gelişimi, çevre okuryazarlığı, sürdürülebilir kalkınma, çevre eğitiminin amaçları, içerik ve yöntemleri, çevreye yönelik tutum ve davranışların geliştirilmesi gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, öğretmen adaylarının çevre eğitimi ile ilgili öğretim etkinlikleri planlamaları ve uygulamaları teşvik edilir. Ders kapsamında güncel çevre sorunları tartışılır, etkili çevre eğitimi örnekleri analiz edilir ve okul öncesinden ortaöğretime kadar çeşitli düzeylere uygun çevre eğitimi etkinlikleri geliştirilmeye çalışılır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına çevre sorunları, çevresel farkındalık, sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi kazandırmak; öğrencilerin çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini ve çevre eğitimine yönelik öğretim etkinlikleri planlayabilme becerilerini geliştirmektir.