Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
															
																Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır.
															
														 
														
															Dersin İçeriği
															
																Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır
															
														 
														
															Dersin Amacı
															
																Akcaalan, Mehmet ve Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme-Teori ve Uygulama. Eğitim Kitabevi Yayınları. Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri. (1. baskı). Eğitim Kitabevi Yayınları. Kaya, Eylem (2016) Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. (1. Baskı) Nobel Yayın Dağıtım. Knowles, M. S., Holton, E. F. & Swanson, R. A. (2015). Yetişkin eğitimi. (Çev. Okhan Gündüz), (1. baskı) İstanbul: Kaknüs Yayınları. Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Ankara: Asil Yayınevi