Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Meryem Vural Batık Dr. Öğr. Üyesi Murat Vural Öğr. Gör. Meryem Gezer Sevinç Dr. Öğr. Üyesi Beril Tekeli Yiğit Dr. Öğr. Üyesi Nurdan Doğru Çabuker Dr. Öğr. Üyesi Ceren Çevik Kansu Dr. Öğr. Üyesi Seyhan Soğancı Dr. Öğr. Üyesi Hakan Metin Arş. Gör. Dr. Tülay İyi Prof. Dr. Murat Eliöz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

“Özel Eğitime Giriş”Editör: Ayşegül Ataman “Özel Eğitime Giriş” Yahya Özsoy, Mehmet Özyürek, Süleyman Eripek “Özel Eğitime Giriş” Mitat Enç ve diğerleri. "Özel Eğitim" İbrahim H. DİKEN (Editör), Pegem Akademi Yayınları, Özel Eğitim Sezgin VURAN (Editör), Maya Akademi Yayınları, Özel Gereksinimli Çocuklar, Nilgün METİN (Editör), Maya Akademi Yayınları

Dersin İçeriği

Özel Eğitimin Temelleri Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar Erken Çocukluk Özel Eğitimi Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Zihinsel Yetersizlik Öğrenme Güçlükleri-ADHD Otizm Spektrum Bozukluğu Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar İletişim Bozuklukları İşitme Yetersizliği Görme Yetersizliği Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler

Dersin Amacı

Öğrencilerin özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özür türlerinin sınıflandırılması ve özel gereksinimli bireylerin eğitimleri konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması Erken Çocuklukta Özel Eğitim (EÇÖE) alanında temel kavramlar
2 2. EÇÖE'nin tarihsel gelişimi ve yasal düzenlemeler
3 3. EÇÖE'nin kuramsal temelleri
4 4. Erken çocuklukta gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler
5 5. EÇÖE'de hizmet verilen çocuklar
6 5. EÇÖE'de hizmet verilen çocuklar
7 5. EÇÖE'de hizmet verilen çocuklar (az rastlanan yetersizlikler)
8 Ara Sınav
9 9. EÇÖE’de Değerlendirme ve Öğretim Yöntemleri
10 10. EÇÖE’de hizmet sunma modelleri
11 11. EÇÖE’de Aile Katılımı ve İşbirliği
12 12. Erken Çocuklukta Kaynaştırma
13 12. Erken Çocuklukta Kaynaştırma
14 14. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının Hazırlanması (Yapay Zekâ Tarafından Üretilen Örnek Çocuk Profilleriyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) Hazırlama)
15 15. Uyarlama Örnekleri Türkiyede’ki EÇÖE Uygulamaları ve Sonuçları (KAEEP, PORTAGE, AÇEV)