Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Zuhal Ünan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Ataman, A. (2007). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. In S. Eripek (Ed.), Özel Eğitim (p.172-194). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.<br />2) Baykoç, N. (2014). Üstün yetenek gelişimleri ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.<br />3) Özdemir, D. (2016). Design and development of differentiated tasks for 5th and 6th grade mathematically gifted students. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Orta<br />Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.<br />4) Özdemir, A. D. & Işıksal B. M (2019). Mathematically gifted students’ differentiated needs: what kind of support do they need?. International Journal of<br />Mathematical Education in Science and Technology, 1-19.<br />5) Özdemir, D. (2016). Matematikle Beyin Jimnastiği Yapmaya Var Mısın? Ankara: Kök Yayıncılık.<br />6) Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi ile İlgili Güncel Makale ve Tezler<br />7) Ders Sunuları Şahin, 8) F. (2018). Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri, Anı Yayıncılık • 9) Kılıç, O., Çitil, M. (2019). Özel Yetenekli Öğrencim Var. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü • 10) Uyaroğlu, B., Bülbün Aktı, B. (2016). Üstün yetenekli çocuklar Uzmanlar ve Aileler için El Kitabı, Anı Yayıncılık

Dersin İçeriği

Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri; üstün yetenekli öğrencilerin eğitimleri ve eğitimsel ihtiyaçları, bu öğrencilerin diğer öğrencilerle olan sosyal ve duygusal ilişkileri, matematikte üstün yetenekli öğrenciler ve özellikleri, ihtiyaçları, matematik dersinde bu öğrencilerin desteklenmesi, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler, üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar, hızlandırılmış, farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş etkinlikler; ölçe ve değerlendirme hususları.

Dersin Amacı

Üstün yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi kazandırmak. Matematik eğitiminde üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve var olan uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Üstün yetenekli çocukların ailelerinin eğitim sürecinde öğretmen ve okulla işbirliği içerisinde birlikte çalışmasının önemi hakkında kazandırmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, dersin işlenişi, kaynaklar ve görevlerin tanıtımı Özel yeteneğin tanımı- zeka ve yetenek kavramları
2 Matematikte özel yetenekli öğrenciler ve yaratıcılık
3 Özel yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP)
4 Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; üstün yetenekli öğrencilere yönelik eğitim modelleri.
5 Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; matematikte üstün yeteneğe sahip öğrencilerin farklılaştırma/zenginleştirme/hızlandırma kapsamında desteklenmesi.
6 Matematikte üstün yeteneğin tanımı, matematikte üstün yeteneğe sahip öğrencilerin özellikleri.
7 Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; matematikte üstün yeteneğe sahip öğrencilerin farklılaştırma/zenginleştirme/hızlandırma kapsamında desteklenmesi; ailelerin rolü ve önemi.
8 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik uygulamaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
9 Arasınav
10 Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi, karma sınıf ortamlarında fark edilmeleri ve ihtiyaçları.
11 Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi, karma sınıf ortamlarında fark edilmeleri, ihtiyaçları, sınıf içi kullanılabilecek etkinlikler ve yöntemler.
12 Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi, karma sınıf ortamlarında fark edilmeleri ve ihtiyaçları.
13 Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi, karma sınıf ortamlarında fark edilmeleri ve ihtiyaçları
14 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik etkinlikler tasarlanması ve uygulanması.
15 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik etkinlikler tasarlanması ve uygulanması.
16 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik etkinlikler tasarlanması ve uygulanması.