Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Ataman, A. (2007). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. In S. Eripek (Ed.), Özel Eğitim (p.172-194). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.<br />2) Baykoç, N. (2014). Üstün yetenek gelişimleri ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.<br />3) Özdemir, D. (2016). Design and development of differentiated tasks for 5th and 6th grade mathematically gifted students. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Orta<br />Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.<br />4) Özdemir, A. D. & Işıksal B. M (2019). Mathematically gifted students’ differentiated needs: what kind of support do they need?. International Journal of<br />Mathematical Education in Science and Technology, 1-19.<br />5) Özdemir, D. (2016). Matematikle Beyin Jimnastiği Yapmaya Var Mısın? Ankara: Kök Yayıncılık.<br />6) Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi ile İlgili Güncel Makale ve Tezler<br />7) Ders Sunuları Şahin,
8) F. (2018). Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri, Anı Yayıncılık •
9) Kılıç, O., Çitil, M. (2019). Özel Yetenekli Öğrencim Var. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü •
10) Uyaroğlu, B., Bülbün Aktı, B. (2016). Üstün yetenekli çocuklar Uzmanlar ve Aileler için El Kitabı, Anı Yayıncılık
Dersin İçeriği
Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri; üstün yetenekli öğrencilerin eğitimleri ve eğitimsel ihtiyaçları, bu öğrencilerin diğer öğrencilerle olan sosyal ve duygusal ilişkileri, matematikte üstün yetenekli öğrenciler ve özellikleri, ihtiyaçları, matematik dersinde bu öğrencilerin desteklenmesi, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler, üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar, hızlandırılmış, farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş etkinlikler; ölçe ve değerlendirme hususları.
Dersin Amacı
Üstün yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi kazandırmak. Matematik eğitiminde üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve var olan uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Üstün yetenekli çocukların ailelerinin eğitim sürecinde öğretmen ve okulla işbirliği içerisinde birlikte çalışmasının önemi hakkında kazandırmak.