Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Gülfem Sarpkaya Aktaş, Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi, Pegem Akademi Yayıncılık.
2. Ceylan Şen ve Gürsel Güler, Cebir Uygulamaları ile İlkokul ve Ortaokulda Cebir Öğretimi, Vizetek Yayıncılık.
Dersin İçeriği
Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem;
aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları;
cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler,
özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim
materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin
öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını
ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Dersin Amacı
Cebirsel düşünmeyi öğrenmek, aritmetik-cebir ilişkisini öğrenmek, temel cebir kavramlarını öğrenmek.