Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Zuhal Ünan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

[1]Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F.(2009). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. [2].Ashlock, R. B. (2010). Error patterns in computation: Using error patterns to help each student learn. Allyn & Bacon. [3] Ryan, J. & Williams, J. (2007). Children’s Mathematics 4-15. Learning from Errors and Misconceptions. Berkshire: McGraw-Hill. [4] Ojose B. (2015). Common Misconceptions in Mathematics Strategies to Correct Them. University Press of America. [5] Ural, Alaattin (2017) Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar, Cinius yayınları, İstanbul.

Dersin İçeriği

Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme.

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının öğrencilerin yaşadıkları matematiksel kavram yanılgılarını tanımaları ve önlemek veya gidermek adına yöntem geliştirmelerini sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı/Kavram ve kavram yanılgısı
2 Kavram yanılgısı çeşitleri ve uygulamalar
3 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı sebepleri
4 Geometrik kavramlara ilişkin bazı kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
5 Küme kavramı, öğrenci zorlukları ve çözüm önerileri
6 Sayılar ve sayılarda işlemler ile ilgili bazı kavram yanılgıları çözüm önerileri
7 Cebir alanı ile ilgili bazı kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
8 Grafik okuma, yorumlama ve oluşturma ile ilgili bazı kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
9 Arasınav
10 Olasılık konularına ilişkin bazı kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
11 Ölçme konusuna ilişkin bazı kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
12 Matematiksel tümevarım ve karşılaşılan kavram yanılgıları
13 Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri Ölçme, temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları
14 Genel değerlendirmeKonu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
16 Genel değerlendirme