Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Selda ÖRS ÖZDİL Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Altun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Baykul,Y.(2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test teorisi ve Uygulaması. ÖSYM Yayınları, Ankara. Berberoğlu,G.(2007). Sınıf içi ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Morpa, Ankara Erman Aslanoğlu, A. ve Kutlu, Ö. (2003). Öğretimde Sunu becerilerinin Değerlendirilmesinde Dereceli Puanlama Anahtarı Kullanılmasına İlişkin Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36(1-2). Güler, N.(2013). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pagem Akademi (5. Baskı), Ankara. Haladayna, T.M. (1997). Writing Test Items to Evaluate Higher Order Thinking. Allyn& Bacon, USA. Kan, A.(2007). Performans Değerlendirme Sürecin Katkıları Açısından Yeni Program Anlayışı İçerisinde Kullanılabilecek Bir Değerlendirme Yaklaşımı: Rubrik Puanlama Yönergeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7 (1), 129-152. Tekin, H. (1991). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınları(22. Baskı), Ankara. Tekindal, S. (2011). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme, Pagem Akademi(3.Baskı), Ankara. Turgut,M.F. (1987)Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık (5. Baskı), Ankara. Özçelik, D.A.(1982). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÜSYM Yayınları, Ankara. Tan, Ş. (2014). Öğretimde ölçme ve değerlendirme (10.Baskı) . Pegem Akademi, Ankara.

Dersin İçeriği

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar Bir Ölçme Aracında Bulunması İstenen Nitelikler Güvenirlik Geçerlik Kullanışlılık Test geliştirme süreci Soru Yazmanın Temelleri Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemleri Geleneksel Yöntemler Alternatif(tamamlayıcı) Yöntemler Madde ve test istatistikleri

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerden, ölçme ve değerlendirmenin ne olduğunun ve öneminin anlaşılması, ölçme araç ve yöntemlerinin özelliklerini bilerek bunların kullanılması, elde edilen ölçme sonuçları üzerinde yapılması gereken istatistiksel işlemlerin uygulanabilmesi beklenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş: Eğitim süreci ve eğitimde ölçme-değerlendirmenin önemi
2 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3 Hata ve korelasyon
4 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Güvenirlik)
5 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Geçerlik ve Kullanışlılık)
6 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Geçerlik ve Kullanışlılık)
7 Davranışların sınıflandırılması - Taksonomi Testlerin Sınıflandırılması
8 Yanıtı seçme gerektiren madde türleri
9 Vize
10 Yanıtı yapılandırma gerektiren ölçme araçları
11 Performans değerlendirme
12 Portfolyo değerlendirme
13 Test geliştirme süreci ve madde istatistikleri
14 Test istatistikleri
15 Standart puanlar
16 Genel tekrar